Organisationer som väljer
ServiceDesk Plus kan uppleva stora ekonomiska fördelar enligt Forrester studie

Enligt Forrester Consulting Total Economic Impact™
skan organisationer uppnå en ROI på upp till
352 procent när de migrerar till ServiceDesk Plus.

Om studien

ManageEngine gav Forrester Consulting i uppdrag att genomföra en Total Economic Impact™-studie (TEI) för att undersöka den potentiella ROI för ServiceDesk Plus. Studien visade att ServiceDesk Plus-användare som deltog i studien kunde se stora ekonomiska fördelar, upp till 2,08 miljoner USD under tre år.

Studien syftar till att hjälpa dig att uppskatta den potentiella ekonomiska effekten av att implementera ServiceDesk Plus i din organisation. För studien intervjuade Forrester anonymt fyra ServiceDesk Plus-kunder i olika branscher och sammanställde deras fördelar och kostnader i en enda sammansatt organisation. Fördelarna med ServiceDesk Plus som denna sammansatta organisation åtnjuter kvantifieras i studien baserad på Forresters metodik.

forrester-tei-sdp-cover

Ladda ner Forrester studien

Denna studie hjälper dig förstå de ekonomiska fördelarna med att införa Service Desk Plus i er verksamhet samt en del mjukare värden från organisationer som deltog studien.

Några fördelar med att införa ServiceDesk Plus enligt studien

  • Slutanvändare sparar upp till sex minuter per skapat ärende.
  • IT-chefer lägger 75 % mindre tid på att hantera förändringar och asset audit.
  • Servicedesk-tekniker sparar i genomsnitt 10 minuter när de hanterar ett ärende.
  • Chefer sparar i genomsnitt åtta timmar för varje månatlig KPI-rapport.
Några fördelar med att införa ServiceDesk Plus enligt Forrester Consulting Total Economic Impact™ study.

Kunder berättar om
sina erfarenheter

Även om TEI-studien erbjuder hårda data för att utvärdera hur ServiceDesk Plus kan tillföra värde till din verksamhet ger den även insikter direkt från beslutsfattare med erfarenhet av ServiceDesk Plus, som:

“IT, HR, ekonomi – nästan alla i företaget använder ServiceDesk Plus regelbundet. För HR byggde vi en integration med Workday för att behandla anställdas introduktion, överföring och profiluppdateringar. Vi använder detta för inköpsorder. Ekonomi granskar och godkänner alla förfrågningar med det här verktyget. ServiceDesk Plus var en stor förbättring från systemet vi hade tidigare.”

- Director of IT service management & automation services, financial services

ServiceDesk Plus kund berättar om sina erfarenheter av ITSM-lösningen.

ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus är en webbaserad helpdesk-produkt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass över alla verksamhetens avdelningar. Finns både för on-premises och molnet.

Mer om ServiceDesk Plus