Associera den nya RLC till en eller flera ärende- eller servicemallar.
Enterprise service management
Visualisera livscykeln för ärenden
Skapa en visuell representation av ärendets fullständiga livscykel med hjälp av en enkel drag-and-drop canvas i ServiceDesk Plus. Bryt ner ärendets livscykel i olika statusar och övergångar, det vill säga de villkorliga åtgärder som krävs för att flytta från en status till en annan.
Vad är Request Life Cycle (RLC)?
Varje förfrågan i ServiceDesk Plus passerar genom flera olika statusar såsom Öppen, Pågående, Väntar på uppdatering, Löst och Stängd. Med RLC kan du nu skräddarsy följden av dessa statusar tillsammans med de villkor och åtgärder (övergångar) som krävs för varje statusändring.
Vad är en övergång (transition)?
Övergångar är "villkorade åtgärder" som krävs för att gå vidare till nästa status. Vi kan utföra dessa villkor före, under eller efter en övergång.
Hur börjar du använda RLC?
Associera RLC
Dra och släpp status på canvas
Dra och släpp status på den digitala arbetsytan.
Sätt actions kopplat till övergångar
Sätt actions som ska göras före, under och efter en övergång.
Publicera Request Life Cycle
Publicera din Request Life Cycle för att börja använda den i din ärendeprocess.
Webinar: RLC i Cloud
Webinar: RLC i On-premises
Du kan använda RLC i din organisation för att:
Smarta regler och notifieringar
Begär information endast när det är nödvändigt och sätt upp kontextuella notifieringar.
Mer om ServiceDesk Plus
Har du en fråga?
Har du en fråga kan du starta chatten eller kontakta oss. Klicka nedan för att komma till produktsidan där du kan läsa mer och testa produkten.
Läs mer om ServiceDesk Plus