Leverera en konsekvent upplevelse med en enterprise självbetjäningsportal.
Servicedesk för hela verksamheten
ServiceDesk Plus levereras med snabbt-att-komma-igång-funktioner för enterprise servicedesk som gör det möjligt för organisationer att erbjuda servicedesk-tjänster över olika affärsfunktioner från en enda plattform.
Läs vidare om ServiceDesk Plus Enterprise Service Management (ESM)-funktionalitet.
Få en snabb överblick över ESM
Självbetjäningsportal
Skapa nya instanser
Skapa och distribuera unika servicedesk-instanser snabbt och enkelt.
Automatisera servicehanteringen
Automatisera servicehantering i icke-IT-funktioner och avdelningar.
Färdiga mallar
Utnyttja out-of-the box best practice för HR och fastigheter.
Servicedesk för hela verksamheten
Hur kan ServiceDesk Plus ESM hjälpa er verksamhet?
Unified service management platform
Snabbt-att-komma-igång enterprise servicedesk
Ta bort eventuella hinder för distributionen av serviceavdelningar genom att låta affärsfunktioner skapa och starta sin egen instans på mindre än 60 sekunder.
Unika servicedesk instanser
Ge avdelningar nödvändigt självstyre för att upprätthålla unika ärendemallar och automatiseringar såväl som sin egen tjänstekatalog.
Gemensam tjänsteportal för hela organisationen
Ge användare tillgång till olika serviceavdelningar från en central självbetjäningsportal.
Vad är Enterprise Service Management?
Så här beskriver Charles Betz på Forrester konceptet:
"Extending IT service management capabilities beyond technology services to address business-centric use cases; managing service demand and supply through a common platform, portal, and service catalog; and speeding up innovation and workflow automation through PaaS/low-code development tooling."
Varför behöver organisationer Enterprise Service Management?
För att kunna göra ett bra jobb behöver de anställda olika tjänster från IT, HR, fastigheter och andra avdelningar. IT-team har strömlinjeformat sin leverans baserat på beprövad ITSM-best practices som ITIL och implementerat servicedeskverktyg för att hantera sina processer. Men många andra avdelningar hanterar fortfarande sina ärenden via e-post och har koll på dem i ett kalkylblad eller via isolerade äldre appar. Lägg till bristen på etablerade processer, best practices och det blir en utmaning att leverera tjänster effektivt.
Digital transformation har revolutionerat kundupplevelsen. Det är viktigt att organisationer också utökar samma nivå av konsumentfokuserad leverans till sin interna publik; ett sätt att göra detta är att säkerställa en konsekvent, sömlös upplevelse av tjänster som levereras av de olika affärsfunktionerna.
Vilka är de viktigaste utmaningarna med ESM?
Medan de flesta affärsfunktioner utnyttjar teknologi för att leverera tjänster, kan inkonsekventa processer och olika verktyg resultera i att tjänsteleveransen fallerar. Teknikchefer kan kämpa för att sammanföra organisationens olika servicedeskar (helpdeskar) och verktyg för att leverera en komplett användarupplevelse. Några av de viktigaste utmaningarna hos ESM inkluderar:
- Onboarding av avdelningar på en gemensam plattform för servicehantering
- Distribuera en unik servicedesk (helpdesk) för varje affärsfunktion
- Tillhandahålla affärsfunktioner som är tillräcklig självständiga avseende på människor, data och processer
- Tillåter användare att få åtkomst till tjänster över hela organisationen från en enda portal
- Utöka beprövad ITSM-best-practice till andra affärsfunktioner
Vilka versioner och prisalternativ går att välja på?
Enterprise service management funktionen i ServiceDesk Plus följer den befintliga prissättningsmodellen baserad på antalet tekniker och IP-baserade assets.
- Om du vill sätta upp en ny servicedesksinstans behöver du köpa de tekniker och assets som behövs för den nya instansen. Dina befintliga licenser kan inte flyttas över olika instanser.
- Oavsett din servicedesks nuvarande version (Standard, Professional eller Enterprise) kan du välja valfri version för dina nya servicedesk-instanser.
Hur köper jag licenser för mina andra servicedesk-instanser?
Om du redan använder ServiceDesk Plus, vänligen kontakta oss för att köpa ytterligare licenser eller demonstration av ESM. Utvärderar du ServiceDesk Plus kan du kontakta oss för att få en demonstration (webbdemo eller på plats) av enterprise servicedesk i ServiceDesk Plus eller för att få svar på dina frågor.
Har du en fråga?
Har du en fråga kan du starta chatten eller kontakta oss. Klicka nedan för att komma till produktsidan där du kan läsa mer och testa produkten.
Läs mer om ServiceDesk Plus