Komplett helpdesk-system för tjänsteleverantörer (MSP)
ServiceDesk Plus MSP är en helpdesk-lösning med ITIL-stöd utvecklad för tjänsteleverantörer (MSP) för att de ska kunna erbjuda service och support till sina kunder med centraliserad styrning.
Komplett helpdesk för MSP med stöd för ITIL
Komplett helpdesk med ITIL-stöd för MSP:er som levererar servicedesk till sina kunder. Med funktioner som konto-(kund)hantering, asset management, remote control, avancerad rapportering i multi-tenant struktur med uppdelning av data mellan konton och mycket mer.
Kraftfulla integrationer som ökar effektiviteten
Kraftfulla integrationer med ManageEngines egna och tredjeparts-applikationer hjälper till att förbättra din helpdesks effektivitet genom att hantera hela kundens IT infrastruktur från en enda konsol.
Utvalda funktioner
Tillhandahåll servicedesk till flera kunder med samma lösning. Konfigurera kontospecifika automatiseringar, service level agreements, kunskapsdatabas, assets, rapporter mm.
Ändra labels och loggor för varje konto/kund och ge en personlig/proffsig känsla och utseende.
En incident (ärende) är en händelse som orsakar eller kan orsaka ett avbrott eller försämrad kvalitet i den erbjudna tjänsten. Målet är att återställa till normalt tillstånd så fort som möjligt med minsta påverkan på både kundens användare och dess verksamhet.
Visa upp de IT-tjänster du erbjuder användarna från dina olika konton. Servicekatalogen förbättrar dina helpsdesksteknikers effektivitet genom att hantera processen för tjänsteleveransen från godkännande till utförande.
Jobba med kunskapsartiklar för att underlätta för ditt supportteam vilket förbättrar teamets produktivitet och höjer kundnöjdheten.
Med Change Management implementeras ändringar i en kontrollerad och strukturerad miljö vilket reducerar påverkan med ett standardiserat tillvägagångssätt.
Hantera alla dina kunders IT och icke IT-assets på distans med hjälp av asset management modulen specifikt designad för Managed Service Providers.
Problem management hjälper dig att reducera skadlig påverkan som orsakats av incidenter och förhindra återkommandet av problem relaterade till dessa incidenter.
Skapa en CMDB och tilldela roller till tekniker för att godkänna ändringar i CMDB-komponenter. På så sätt kan spårning och hantering av alla CI:er i din organisation ske enkelt och organiserat.
Slipp att besöka de fysiska datorerna för att diagnosticera och lösa problem. Använd istället Remote Control funktionen och få tillgång till datorerna på ett enkelt sätt.
En automatisk funktionen för tilldelning av ärenden baserat på teknikers tillgänglighet och behörighet.
Ladda ner och testa i 30 dagar
Ladda ner en fullt fungerande version av produkten och testa i 30 dagar. Vi bjuder på support under utvärderingsperioden.
Fyll i dina uppgifter för att komma igång.
Fler funktioner
Möt dina kunders förväntningar och nå högre kundnöjdhet genom att ge kvalitativ hjälp på utsatt tid. med hjälp av SLA:er.
Få en översikt och kontroll över dina kunders konton genom en bred flora av rapporter. Med Advanced Analytics får du snabbt åtkomst till viktiga KPI:er och kan proaktivt förbättra era tjänster.
Ha koll på inköpen för varje kund tillsammans med kostnaderna och knyt de direkt till CMDB. Sätt upp notiser så du vet när avtal går ut.
Faktureringsfunktionen gör det möjligt till korrekt fakturering för kunder så du inte längre behöver växla mellan flera verktyg och manuellt ha koll och fakturera för era tjänster.
Kraftfulla integrationer med ManageEngines egna och tredjeparts applikationer hjälper till att förbättra din helpdesks effektivitet genom att hantera hela kundens IT infrastruktur från en enda konsol.
Läs mer
Ha alltid tillgång till din helpdesk med mobilappen för ServiceDersk Plus MSP. Finns för iOS.
Fyll i formuläret för att boka en webbdemo med en av våra specialister.
Endpoint Central MSP (tidigare Desktop Central MSP) är en lösning för fjärrövervakning och hantering (RMM-programvara) som hjälper tjänsteleverantörer (MSP) att effektivt hantera sina kunders datorer, servrar, laptops och mobila enheter från en central plats.
OpManager MSP är ett lättanvänd lösning för nätverks- och serverhantering byggd för att tjänsteleverantörer (MSP) ska kunna övervaka kunders nätverk.
Med Mobile Device Manager Plus kan du som tjänsteleverantör (MSP) hantera dina kunders mobila enheter från ett gränssnitt.
On-premises eller Cloud.
RMM Central är en lösning för managed service providers (MSP) som effektivt vill hantera och övervaka sina kunders kompletta IT-nätverk.
EventLog Analyzer MSSP som hjälper Managed Security Service Providers att övervaka och hantera loggar från kunder över hela världen.