On-premises
On-premises
Denna produkt finns för lokal installation i er IT-miljö eller er valda PaaS-lösning.

Komplett helpdesk för tjänsteleverantörer (MSP)

ServiceDesk Plus MSP är en helpdesk-lösning utvecklad för tjänsteleverantörer (MSP) för att de ska kunna erbjuda service och support till sina kunder med centraliserad styrning.

Komplett helpdesk för MSP:er

Komplett helpdesk för MSP:er som levererar servicedesk till sina kunder. Med funktioner som konto-(kund)hantering, asset management, remote control, avancerad rapportering i multi-tenant struktur med uppdelning av data mellan konton och mycket mer.

ServiceDesk Plus MSP

Kraftfulla integrationer som ökar effektiviteten

Kraftfulla integrationer med ManageEngines egna och tredjeparts-applikationer hjälper till att förbättra din helpdesks effektivitet genom att hantera hela kundens IT infrastruktur från en enda konsol.

NYHET: Integrera med ChatGPT

ServiceDesk Plus MSP

Utvalda funktioner

Hantera alla era kunder

Tillhandahåll servicedesk till flera kunder med samma lösning. Konfigurera kontospecifika automatiseringar, service level agreements, kunskapsdatabas, assets, rapporter mm.

Rebrand - anpassa utseendet

Ändra labels och loggor för varje konto/kund och ge en personlig/proffsig känsla och utseende.

Incident Management

En incident (ärende) är en händelse som orsakar eller kan orsaka ett avbrott eller försämrad kvalitet i den erbjudna tjänsten. Målet är att återställa till normalt tillstånd så fort som möjligt med minsta påverkan på både kundens användare och dess verksamhet.

Servicekatalog

Visa upp de IT-tjänster du erbjuder användarna från dina olika konton. Servicekatalogen förbättrar dina helpsdesksteknikers effektivitet genom att hantera processen för tjänsteleveransen från godkännande till utförande.

Kunskapsdatabas

Jobba med kunskapsartiklar för att underlätta för ditt supportteam vilket förbättrar teamets produktivitet och höjer kundnöjdheten.

Change Management

Med Change Management implementeras ändringar i en kontrollerad och strukturerad miljö vilket reducerar påverkan med ett standardiserat tillvägagångssätt.

Asset management

Hantera alla dina kunders IT och icke IT-assets på distans med hjälp av asset management modulen specifikt designad för Managed Service Providers.

Problem management

Problem management hjälper dig att reducera skadlig påverkan som orsakats av incidenter och förhindra återkommandet av problem relaterade till dessa incidenter.

CDMB

Skapa en CMDB och tilldela roller till tekniker för att godkänna ändringar i CMDB-komponenter. På så sätt kan spårning och hantering av alla CI:er i din organisation ske enkelt och organiserat.

Remote Control

Slipp att besöka de fysiska datorerna för att diagnosticera och lösa problem. Använd istället Remote Control funktionen och få tillgång till datorerna på ett enkelt sätt.

Automatisk tilldelning av ärenden

En automatisk funktionen för  tilldelning av ärenden baserat på teknikers tillgänglighet och behörighet.

Ladda ner och testa i 30 dagar

Ladda ner en fullt fungerande version av produkten och testa i 30 dagar. Vi bjuder på support under utvärderingsperioden.

Fyll i dina uppgifter för att komma igång.

Fler funktioner

Service Level Agreement

Möt dina kunders förväntningar och nå högre kundnöjdhet genom att ge kvalitativ hjälp på utsatt tid. med hjälp av SLA:er.

Rapporter och analytics

Få en översikt och kontroll över dina kunders konton genom en bred flora av rapporter. Med Advanced Analytics får du snabbt åtkomst till viktiga KPI:er och kan proaktivt förbättra era tjänster.

Inköp och avtal

Ha koll på inköpen för varje kund tillsammans med kostnaderna och knyt de direkt till CMDB. Sätt upp notiser så du vet när avtal går ut.

Automatiserad fakturering

Faktureringsfunktionen gör det möjligt till korrekt fakturering för kunder så du inte längre behöver växla mellan flera verktyg och manuellt ha koll och fakturera för era tjänster.

Integrationer

Kraftfulla integrationer med ManageEngines egna och tredjeparts applikationer hjälper till att förbättra din helpdesks effektivitet genom att hantera hela kundens IT infrastruktur från en enda konsol.
Läs mer

Mobilapp

Ha alltid tillgång till din helpdesk med mobilappen för ServiceDersk Plus MSP. Finns för iOS.

Utforska ServiceDesk Plus MSP

Online demo

Boka demo

Fyll i formuläret för att boka en webbdemo med en av våra specialister.