Certezza valde Desktop Central för att de såg möjligheten att på ett enklare sätt än tidigare kunna inventera mjukvara och åtgärda sårbarheter i de anställdas datorer även när konsulterna är ute på uppdrag. Det har varit avgörande att ManageEngine tar säkerheten på största allvar.
När vi gick över från manuell närvarokontroll till en digital rutin med egenutvecklad app och mobila enheter utanför varje föreläsningssal, växte behovet av managering. Mobile Device Manager Plus från Inuit var precis det jag sökte efter. En enkel och säker lösning för mig på IT, och en smidig, effektiv närvarohantering för IHMs elever och lärare.
Produkterna från Inuit underlättar verkligen vårt dagliga arbete. Tidigare hade vi svårt att hinna med alla våra uppgifter, men nu hinner vi med alla ärenden och kan även åtgärda saker och ting innan användarna upptäcker att de är i behov av teknisk support.
ServiceDesk Plus är idag väl inarbetat på Örebro universitet och har blivit en viktig redskap i vårt arbete. Alla använder sig idag av ärendehanteringssystemet på IT och flera delar av verksamheten planerar att komma in i systemet.