Nytt visuellt
change workflow

i ServiceDesk Plus

Den senaste versionen har många nya funktioner och förbättringar för att göra din upplevelse med ServiceDesk Plus (on-premises) så bra som möjligt.

Visualisera och automatisera change enablement med grafiska workflows

ServiceDesk Plus nya visuella change workflow builder gör det möjligt för IT-team att enkelt bygga komplexa change workflows med alla nödvändiga automatiseringar och anpassningar för att få bort luckor i organisationens förändringsprocesser.

  • Förbättra effektiviteten i utrullningen med väl planerade förändringsprocesser genom att bygga visuella change workflows på ett drag-and-drop gränssnitt.
  • Anpassa arbetsflöden med olika stadier, status, villkorlig förgrening och fältuppdateringar för att visuellt kartlägga en IT-förändring.
  • Effektivisera din change enablement med en mängd olika uppdragskritiska automatiseringar som godkännanden, aviseringar och andra uppdateringar under hela din change lifecycle.
  • Sätt upp unika change workflows för allmänna eller nödändringar och kontrollera hur olika ändringstyper hanteras i din organisation.
visualize-and-automate-change-enablement-processes

Nytt och förbättrat gränssnitt för asset management modulen

Asset management  modulen har fått ett uppdaterat användargränssnitt för att förbättra användarupplevelsen med en ny listvy, informationssida och CMDB-vy. Se mer asset-information och få tillgång till den enkelt med det nya intuitiva gränssnittet.

improved-asset-management

Integration med KeyManager Plus och telefonisystem

ServiceDesk Plus integration med Key Manager Plus loggar automatiskt SSL-certifikatvarningar i Key Manager Plus när de är på väg att löpa ut eller har sårbarheter som ärenden i ServiceDesk Plus och synkroniserar certifikat från CMDB. Tekniker kan förnya eller distribuera SSL-certifikat och initiera sårbarhetsskanningar direkt från ServiceDesk Plus.

ServiceDesk Plus integreras nu också med telefonsystem som Asterisk och Avaya för att möjliggöra att samtalen kan poppa upp i ServiceDesk Plus.

telephony-servers

Nya typer av rapporter
och andra förbättringar

Använd den nya rapporttypen för ärende-mätetal för att generera rapporter och dashboards för mätvärden. T.ex. slutförda förfrågningar baserat på specifika kriterier såsom genomsnittligt tid för svar eller lösning på ärendet.

Användare kan nu också generera tid- och uppgiftsrapporter och då använda alla tillgängliga ärende-properties.

new-report-type

Övriga förbättringar

  • Stäng automatiskt alla relaterade uppgifter när en ändring avbryts eller stängs.
  • Kräva kommentar när användare godkänner eller avvisar en begäran om godkännande.
  • Användare kan nu se deras senaste lyckade eller misslyckade inloggningsförsök när de loggar in i ServiceDesk Plus.

Du kan läsa hela listan över förbättringar som lanseras i den senaste versionen här.

life-improvements

Är du befintlig kund?

Fullständig förteckning på senast tillagda funktioner och buggfixar

Upptäck de senaste nyheterna i ServiceDesk Plus. Uppgradera här.

Glöm inte att ta backup innan uppgradering.

Tidigare uppdateringar:
Kanban-vy, Office 365 integrationer mm


ServiceDesk Plus Cloud

Senaste nyheterna i Cloud-versioen

ServiceDesk Plus

Cloud | On-premises

ServiceDesk Plus är en webbaserad helpdesk-produkt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass över alla verksamhetens avdelningar. 

Mer om ServiceDesk Plus