Den senaste versionen har många nya funktioner och förbättringar för att göra din upplevelse med ServiceDesk Plus (on-premises) så bra som möjligt.
ServiceDesk Plus nya visuella change workflow builder gör det möjligt för IT-team att enkelt bygga komplexa change workflows med alla nödvändiga automatiseringar och anpassningar för att få bort luckor i organisationens förändringsprocesser.
Asset management modulen har fått ett uppdaterat användargränssnitt för att förbättra användarupplevelsen med en ny listvy, informationssida och CMDB-vy. Se mer asset-information och få tillgång till den enkelt med det nya intuitiva gränssnittet.
ServiceDesk Plus integration med Key Manager Plus loggar automatiskt SSL-certifikatvarningar i Key Manager Plus när de är på väg att löpa ut eller har sårbarheter som ärenden i ServiceDesk Plus och synkroniserar certifikat från CMDB. Tekniker kan förnya eller distribuera SSL-certifikat och initiera sårbarhetsskanningar direkt från ServiceDesk Plus.
ServiceDesk Plus integreras nu också med telefonsystem som Asterisk och Avaya för att möjliggöra att samtalen kan poppa upp i ServiceDesk Plus.
Använd den nya rapporttypen för ärende-mätetal för att generera rapporter och dashboards för mätvärden. T.ex. slutförda förfrågningar baserat på specifika kriterier såsom genomsnittligt tid för svar eller lösning på ärendet.
Användare kan nu också generera tid- och uppgiftsrapporter och då använda alla tillgängliga ärende-properties.
Du kan läsa hela listan över förbättringar som lanseras i den senaste versionen här.
Fullständig förteckning på senast tillagda funktioner och buggfixar
Upptäck de senaste nyheterna i ServiceDesk Plus. Uppgradera här.
Glöm inte att ta backup innan uppgradering.
Tidigare uppdateringar:
Kanban-vy, Office 365 integrationer mm