IT Service Management
Varför behöver organisationer en enhetlig lösning för service management?
En organisations framgång beror på kvaliteten på de tjänster som levereras till dess anställda och kunder. För att leverera tjänster effektivt vänder sig organisationer till service management. Men för att uppnå best practice inom service management krävs det inte bara att rätt processer utformas, utan även att rätt teknik används. Hittar man den rätta balansen kan fördelarna inkludera responsiv tjänsteleverans, en felfri kundupplevelse, effektiviserad servicehantering, smart automatisering och efterlevnad av sekretessregler.
Med många års erfarenhet inom IT- och kundsupporthantering förstår vi behoven hos olika organisationer och erbjuder flera lösningar för service management baserade på best practice. Våra lösningar gör det möjligt för din organisation att leverera en kundupplevelse i världsklass.
Här tar vi upp några viktiga aspekter av att uppnå en framgångsrik service management och de lösningar vi erbjuder.

En pålitlig lösning är kärnan i er servicedesk
Utan en effektiv lösning som erbjuder både en tydlig översikt och enkel hantering av era supportärenden blir er servicedesk ineffektiv, vilket leder till problem med systemen, onödiga kostnader och långa svarstider.
Effektiv hantering av problem och förändringar
Med våra intelligenta lösningar kan ni få kontroll över er IT-verksamhet genom en smidig ärendehantering där ni snabbt och enkelt kan upptäcka problem och genomföra förändringar. På detta sätt ökar ni effektiviteten och minskar risken för systemavbrott. Genom automatisering och arbetsflöden blir verksamheten mer effektiv.


Enterprise Service Management
Oregelbundna processer och användningen av flera olika verktyg kan ha en negativ inverkan på tjänsteleveransen. Här spelar Enterprise Service Management (ESM) en viktig roll, med syftet att tillhandahålla självständiga affärsfunktioner och en enhetlig portal för användare. En väl genomförd lösning som stödjer detta kan ha betydande positiva effekter på din verksamhet.
Möjligheterna med AI i ITSM
Artificiell intelligens (AI) i ITSM-verktyg öppnar upp för nya möjligheter att effektivisera och förbättra IT-tjänstehanteringen. AI kan användas för allt från intelligent prioritering av inkommande ärenden till automatiserad service management med hjälp av virtuella supportagenter.
Med AI kan IT-team också förbättra kunskapshantering, identifiera problem snabbare och skapa en mer sömlös användarupplevelse. Detta gör det möjligt att leverera tjänster snabbare, minska manuellt arbete och förbättra både intern och extern support.

Fördelar med enhetlig service management
Enterprise service management
Effektiv kundhantering
Ökad produktivitet
Smidig översikt
Standardiserad leverans
Samlad vy över din IT
ServiceDesk Plus
ServiceDesk Plus är en AI-driven och ITIL-certifierad servicedeskplattform som förenar IT Service Management (ITSM), IT Asset Management och CMDB i en och samma lösning. Den är utformad för att hjälpa organisationer att designa, automatisera och hantera kritiska IT- och verksamhetstjänster effektivt.
ServiceDesk Plus är ett skalbart och ett säkert val för organisationer som söker en heltäckande lösning för service management som hjälper dem att leverera service i världsklass.

Våra produkter inom IT service management
ServiceDesk Plus
Med ServiceDesk Plus kan du designa, automatisera, leverera och hantera kritiska IT- och verksamhetstjänster för att uppnå service i världsklass.
SupportCenter Plus
ServiceDesk Plus MSP
ServiceDesk Plus MSP är en helpdesk-lösning utvecklad för tjänsteleverantörer (MSP) för att de ska kunna erbjuda service och support till sina kunder med centraliserad styrning.
Våra kunder berättar

Region Halland

Örebro universitet
Relaterat material
Events | ITSM-Helpdesk
Nyheter och tips: ServiceDesk Plus Cloud
Upptäck vad som är nytt i ServiceDesk Plus och få praktiska tips på hur ni kan jobba smartare och få ut ännu mer av er servicedesk. Vi går igenom de s...
Events | ITSM-Helpdesk
Nyheter och tips: ServiceDesk Plus On-Premises
Upptäck vad som är nytt i ServiceDesk Plus och få praktiska tips på hur ni kan jobba smartare och få ut ännu mer av er servicedesk. Vi går igenom de s...
Events | ITSM-Helpdesk, Active Directory - IAM, Klient och mobil, Nätverk och server, IT-säkerhet, Compliance
eFörvaltningsdagarna
Tillsammans med ManageEngine deltar vi som utställare på ReFörvaltningsdagarna. Välkommen att träffa oss i vår monter där vi demar och svarar på frågo...
Whitepapers | ITSM-Helpdesk
Change Management i praktiken
Detta whitepaper ger dig en inblick i hur Change Management fungerar i praktiken. Ta del av studieresultat, statistik och kunskap som hjälper dig att ...