Lösningar

IT Service Management

Optimera er service management med våra lösningar för IT- och kundsupport med intelligens som drivs av GenAI.

Varför behöver organisationer en enhetlig lösning för service management?

En organisations framgång beror på kvaliteten på de tjänster som levereras till dess anställda och kunder. För att leverera tjänster effektivt vänder sig organisationer till service management. Men för att uppnå best practice inom service management krävs det inte bara att rätt processer utformas, utan även att rätt teknik används. Hittar man den rätta balansen kan fördelarna inkludera responsiv tjänsteleverans, en felfri kundupplevelse, effektiviserad servicehantering, smart automatisering och efterlevnad av sekretessregler.

Med många års erfarenhet inom IT- och kundsupporthantering förstår vi behoven hos olika organisationer och erbjuder flera lösningar för service management baserade på best practice. Våra lösningar gör det möjligt för din organisation att leverera en kundupplevelse i världsklass.

Här tar vi upp några viktiga aspekter av att uppnå en framgångsrik service management och de lösningar vi erbjuder.

SDP Cloud UI

En pålitlig lösning är kärnan i er servicedesk

Utan en effektiv lösning som erbjuder både en tydlig översikt och enkel hantering av era supportärenden blir er servicedesk ineffektiv, vilket leder till problem med systemen, onödiga kostnader och långa svarstider.

Effektiv hantering av problem och förändringar

Med våra intelligenta lösningar kan ni få kontroll över er IT-verksamhet genom en smidig ärendehantering där ni snabbt och enkelt kan upptäcka problem och genomföra förändringar. På detta sätt ökar ni effektiviteten och minskar risken för systemavbrott. Genom automatisering och arbetsflöden blir verksamheten mer effektiv.

forandringsledning
enterprise-service-management

Enterprise Service Management

Oregelbundna processer och användningen av flera olika verktyg kan ha en negativ inverkan på tjänsteleveransen. Här spelar Enterprise Service Management (ESM) en viktig roll, med syftet att tillhandahålla självständiga affärsfunktioner och en enhetlig portal för användare. En väl genomförd lösning som stödjer detta kan ha betydande positiva effekter på din verksamhet.

Möjligheterna med AI i ITSM

Artificiell intelligens (AI) i ITSM-verktyg öppnar upp för nya möjligheter att effektivisera och förbättra IT-tjänstehanteringen. AI kan användas för allt från intelligent prioritering av inkommande ärenden till automatiserad service management med hjälp av virtuella supportagenter.  

Med AI kan IT-team också förbättra kunskapshantering, identifiera problem snabbare och skapa en mer sömlös användarupplevelse. Detta gör det möjligt att leverera tjänster snabbare, minska manuellt arbete och förbättra både intern och extern support.

ai-service-management-platform2

Fördelar med enhetlig service management

Enterprise service management

Gör service management till en brygga mellan IT och verksamheten med hjälp av funktioner för enterprise servicedesk.

Effektiv kundhantering

Bygg och hantera kundrelationer med smidig servicehantering över hela organisationen och kontextuella integrationer med affärsapplikationer.

Ökad produktivitet

Höj medarbetarnas produktivitet med en fullt anpassningsbar självbetjäningsportal och en omfattande tjänstekatalog.

Smidig översikt

Få en snabb visuell överblick av alla dina ärenden och hantera dem enkelt på ett ställe med Kanban-baserad ärendehantering.

Standardiserad leverans

Standardisera tjänsteleveransen med visuella processflöden och AI-baserad automatisering.

Samlad vy över din IT

Få en enda sanningskälla om din organisations IT-infrastruktur med hjälp av IT Asset Management.
Populär lösning

ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus är en AI-driven och ITIL-certifierad servicedeskplattform som förenar IT Service Management  (ITSM), IT Asset Management och CMDB i en och samma lösning. Den är utformad för att hjälpa organisationer att designa, automatisera och hantera kritiska IT- och verksamhetstjänster effektivt.

ServiceDesk Plus är ett skalbart och ett säkert val för organisationer som söker en heltäckande lösning för service management som hjälper dem att leverera service i världsklass.

SDP Cloud new UI try it now-thumb-cropped2

Våra kunder berättar

Region Halland

Henrik Ljungberg |IT Controller
Vi använder ServiceDesk Plus som är ett flexibelt verktyg med många inställnings-möjligheter och användningsområden och som ändå är förhållandevis lätt att komma igång med.

Örebro universitet

Ann Öhrn|IT chef
ServiceDesk Plus har blivit en livsnerv för vårt arbete. Alla använder sig idag av ärendehanteringssystemet.

Möt en av våra specialister

Mattias Sundberg
Delivery Manager
Inuit
08-753 05 10
mattias.sundberg@inuit.se