Komplett helpdesk för hela verksamheten
ServiceDesk Plus är en helpdesklösning med stöd för ITSM-processer att växa i för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass. On-premises | Cloud.
Förenklar införandet av ITSM-processer
ServiceDesk Plus stödjer era processer och du kan tillämpa ITIL i den utsträckning ni önskar med Incident, Problem och Change Management och CMDB. I kombination med automatiserade flöden och "business rules" skapar du en effektiv servicedesk som är mycket mer än ett ärendehanteringssystem.
Dessutom kan du skapa servicedesk-instanser för olika delar av verksamheten som IT, HR, ekonomi och fastigheter.
Ärendehantering i
Microsoft Teams
ServiceDesk Plus On-premises och Cloud är integrerade med Microsoft Teams och utnyttjar Teams som en extra kanal för IT- och verksamhetssupport. PÅ så sätt kan användare se sina ärenden och status och chatta med helpdesktekniker. Genom att lägga till en mängd servicedeskfunktioner som incidenthantering till Microsoft Teams gör ServiceDesk Plus att helpdesk-medarbetare kommer ett steg närmare slutanvändarna.
Mer om Teams-integrationen
Flexibel och alltid tillgänglig helpdesk
Flexibel med total tillgänglighet med stöd för alla typer av mobila enheter genom webbaserat gränssnitt samt appar för iOS, Android och Windows. På så sätt kan du ge användarna en hög servicenivå oavsett var dina supportagenter befinner sig.
Ta kontroll över din IT
från din servicedesk
Kraftfulla integration med applikationer från ManageEngine och tredje part ger dig en 360 graders vy och kontroll över din IT-infrastruktur. Med API:et kan du bygga integrationer mot andra verksamhetssystem. Hanterar nätverk, applikationer och klienter från din servicedesk eller få tillgång till avancerad servicedesk analytics.
Några utvalda Fördelar
Genom automation kan arbetet i servicedesken utföras smartare. Den virtuella supportagenten Zia hjälper användare få snabbar hjälp och förbättra effektiviteten hos helpdesk-teamen.
Best practice ITSMb workflows inklusive automatiserade workflows för bl.a. Change och Request Life Cycle (RLC).
Flera färdiga integration med lösningar som övervakar och hanterar dina nätverk, applikationer, datorer, mobila enheter och Active Directory. Dessutom API för att bygga anpassade integrationer. Få en 360 graders synlighet av din IT. Läs mer
Bygg en servicedesk för hela verksamhetens behov genom att skapa och starta unika servicedesk-instanser för avdelningar som HR och ekonomi med sin egen uppsättning automatiseringar och anpassningar. Läs mer
ServiceDesk Plus finns i tre funktionsnivåer och har flera tillägg för att kunna anpassas din verksamhets behov. Dessutom kan du välja mellan on-premise eller cloud-version.
Utnyttja out-of-the-box anpassningar för att leverera en personligare supportupplevelse. Skräddarsy din servicedesk med avancerade funktioner och integrationsmöjligheter.
Testa i 30 dagar
Ladda ner en fullt fungerande version av produkten eller signa upp för att testa Cloud versionen i 30 dagar. Vi bjuder på support under utvärderingsperioden.
On-premise
Signa upp för att utvärdera on-premise versionen.
Cloud
Signa upp för att utvärdera cloud-versionen.
"Sedan vi valde att införa Servicedesk Plus så har produkten varit och är en komplett produkt för incident, problem, change och release. Dessutom använder vi CMDB modulen för klientdebitering mot verksamheten."
Henrik Ljungberg, IT Controller - IT Management
Region Halland
Några utvalda funktioner
Minska framtida problem genom att ta tag i den bakomliggande orsaken och sätt upp automatiserade rutiner för att få ett slut på brandkårs-utryckningarna.
Förbättra kundupplevelsen och spara tid för teknikerna genom att ge användarna en klar bild över vilka tjänster som erbjuds samt de olika tjänsternas leveranstid.
Upptäck, spåra och hantera dina IT-hårdvaru- och programvaror på ett ställe. Optimera utnyttjande, undvika sårbarheter och säkerställa licensöverensstämmelser.
Utöka beprövad ITSM-best-practice till andra affärsfunktioner utöver IT med enterprise servicedesk. Skapa och starta unika servicedesk-instanser för avdelningar som HR och ekonomi med sin egen uppsättning automatiseringar och anpassningar.
Läs mer om ESM
Kraftfullt ärendehanteringssystem med intuitiva funktioner för effektiv hantering. Request Lice Cycle (RLC) funktionalitet låter dig att visuellt utforma er livscykel för ärenden med ett enkel drag-and-drop gränssnitt.
Säkerställ att alla ändringar som införs i din IT-infrastruktur är planerade, godkända och testade genom att använda automatiserade och kvalitetssäkrade arbetsflöden. Se hur nya visuella Change workflows fungerar.
Spåra och hantera alla dina CI:s (Configuration Item) i en enda databas. Det ger full överblick över dina inventarier samt möjlighet att se samband och beroenden mellan alla era CI.
Underlättar hela förloppet av inköp, från framtagandet av inköpsdokument till attest, leverans och kontrakt. Med hantering och uppföljning av varje enskilt köp får du bättre ordning på dina utgifter.
Skapa projekt, hantera resurser och spåra framsteg. Integrera IT-projekt med förfrågningar och ändringar för att finjustera övergripande IT-tjänstleverans.
Fyll i formuläret för att boka en webbdemo med en av våra specialister.
Analysera din IT-data med vår analysplattform för bättre insikter. Finns både som molntjänst och on-premises.
ServiceDesk Plus MSP är en helpdesk-lösning med ITIL-stöd utvecklad för tjänsteleverantörer (MSP) för att de ska kunna erbjuda service och support till sina kunder med centraliserad styrning.
Endpoint Central MSP (tidigare Desktop Central MSP) är en lösning för fjärrövervakning och hantering (RMM-programvara) som hjälper tjänsteleverantörer (MSP) att effektivt hantera sina kunders datorer, servrar, laptops och mobila enheter från en central plats.
OpManager MSP är ett lättanvänd lösning för nätverks- och serverhantering byggd för att tjänsteleverantörer (MSP) ska kunna övervaka kunders nätverk.
Med Mobile Device Manager Plus kan du som tjänsteleverantör (MSP) hantera dina kunders mobila enheter från ett gränssnitt.
On-premises eller Cloud.
RMM Central är en lösning för managed service providers (MSP) som effektivt vill hantera och övervaka sina kunders kompletta IT-nätverk.
EventLog Analyzer MSSP som hjälper Managed Security Service Providers att övervaka och hantera loggar från kunder över hela världen.