Komplett helpdesk för hela verksamheten

ServiceDesk Plus är en helpdesklösning med stöd för ITSM-processer att växa i för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass.

Service Desk Plus

Boka demo

ServiceDesk Plus stödjer era processer och du kan tillämpa ITIL i den utsträckning ni önskar med Incident, Problem och Change Management och CMDB. I kombination med automatiserade flöden och "business rules" skapar du en effektiv servicedesk som är mycket mer än ett ärendehanteringssystem.

Dessutom kan du skapa servicedesk-instanser för olika delar av verksamheten som IT, HR, ekonomi och fastigheter.

Flexibel med total tillgänglighet med stöd för alla typer av mobila enheter genom webbaserat gränssnitt samt appar för iOS, Android och Windows. På så sätt kan du ge användarna en hög servicenivå oavsett var dina supportagenter befinner sig.

Finns både för lokal installation i er miljö och som molntjänst.

Kraftfulla integration med applikationer från ManageEngine för att ge dig en 360 graders vy och kontroll över din IT-infrastruktur. Med API:et kan du bygga integrationer mot andra verksamhetssystem. Hanterar nätverk, applikationer och klienter från din servicedesk eller få tillgång till avancerad servicedesk analytics.


Smart automatisering och AI

Genom automation kan arbetet i servicedesken utföras smartare. Den virtuella supportagenten Zia hjälper användare få snabbar hjälp och förbättra effektiviteten hos helpdesk-teamen.

Best practice ITSM workflows

Best practice ITSMb workflows inklusive automatiserade workflows för bl.a. Change och Request Life Cycle (RLC)

Kraftfulla integratioer

Flera färdiga integration med lösningar som övervakar och hanterar dina nätverk, applikationer, datorer, mobila enheter och Active Directory. Dessutom API för att bygga anpassade integrationer. Få en 360 graders synlighet av din IT. Läs mer

Enterprise Service Management

Bygg en servicedesk för hela verksamhetens behov genom att skapa och starta unika servicedesk-instanser för avdelningar som HR och ekonomi med sin egen uppsättning automatiseringar och anpassningar. Läs mer

Skalbar efter dina behov

ServiceDesk Plus finns i tre funktionsnivåer och har flera tillägg för att kunna anpassas din verksamhets behov. Dessutom kan du välja mellan on-premise eller cloud-version.

Anpassningsbar

Utnyttja out-of-the-box anpassningar för att leverera en personligare supportupplevelse. Skräddarsy din servicedesk med avancerade funktioner och integrationsmöjligheter.

Våra kunder tycker till

Se varför Data Ductus valde ServiceDesk Plus som stöd för sina ITIL-processer.

Testa i 30 dagar

Ladda ner en fullt fungerande version av produkten eller signa upp för att testa Cloud versionen i 30 dagar. Vi bjuder på support under utvärderingsperioden.

On-premise

Signa upp för att utvärdera on-premise versionen.

Cloud

Signa upp för att utvärdera cloud-versionen.

"Sedan vi valde att införa Servicedesk Plus så har produkten varit och är en komplett produkt för incident, problem, change och release. Dessutom använder vi CMDB modulen för klientdebitering mot verksamheten."

Henrik Ljungberg, IT Controller - IT Management

Region Halland


Problem Management

Minska framtida problem genom att ta tag i den bakomliggande orsaken och sätt upp automatiserade rutiner för att få ett slut på brandkårs-utryckningarna.

Tjänstekatalog

Förbättra kundupplevelsen och spara tid för teknikerna genom att ge användarna en klar bild över vilka tjänster som erbjuds samt de olika tjänsternas leveranstid.

Asset Management

Upptäck, spåra och hantera dina IT-hårdvaru- och programvaror på ett ställe. Optimera utnyttjande, undvika sårbarheter och säkerställa licensöverensstämmelser.

Enterprise servicedesk

Utöka beprövad ITSM-best-practice till andra affärsfunktioner utöver IT med enterprise servicedesk. Skapa och starta unika servicedesk-instanser för avdelningar som HR och ekonomi med sin egen uppsättning automatiseringar och anpassningar.
Läs mer om ESM

Ärendehantering

Kraftfullt ärendehanteringssystem med intuitiva funktioner för effektiv hantering. Request Lice Cycle (RLC) funktionalitet låter dig att visuellt utforma er livscykel för ärenden med ett enkel drag-and-drop gränssnitt.

Change Management

Säkerställ att alla ändringar som införs i din IT-infrastruktur är planerade, godkända och testade genom att använda automatiserade och kvalitetssäkrade arbetsflöden. Se hur Change workflows fungerar i Cloud-versionen.

CMDB

Spåra och hantera alla dina CI:s (Configuration Item) i en enda databas. Det ger full överblick över dina inventarier samt möjlighet att se samband och beroenden mellan alla era CI.

Inköp & avtalshantering

Underlättar hela förloppet av inköp, från framtagandet av inköpsdokument till attest, leverans och kontrakt. Med hantering och uppföljning av varje enskilt köp får du bättre ordning på dina utgifter.

Hantering av IT-projekt

Skapa projekt, hantera resurser och spåra framsteg. Integrera IT-projekt med förfrågningar och ändringar för att finjustera övergripande IT-tjänstleverans.

ServiceDesk Plus har utsetts till 2019 Gartner Peer Insights Customers’ Choice för IT Service Management Tools.

Det hade inte varit möjligt utan den värdefulla feedback från kunder.

Läs mer

"ManageEngine ServiceDesk Plus in 2020 Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Tools"

Läs mer

Utforska ServiceDesk Plus

Online demo

Boka demo

Fyll i formuläret för att boka en webbdemo med en av våra specialister.