ManageEngine-Logo-Neg.png

100 000+ nöjda helpdeskkunder

ServiceDesk Plus är en helpdesklösning med ITIL-stöd för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass med minskade kostnader.

Se en introduktionsvideo ››

ServiceDesk Plus

Boka demo

ServiceDesk Plus gör det enklare att arbeta enligt ITIL då stora delar av ITIL:s processmallar är fördefinierade, som Incident, Problem och Change Management och CMDB. I kombination med automatiserade flöden och "business rules" skapar du en effektiv servicedesk.

Flexibel med total tillgänglighet med stöd för alla typer av mobila enheter genom webbaserat gränssnitt samt appar för iOS, Android och Windows. På så sätt kan du ge användarna en hög servicenivå oavsett var dina supportagenter befinner sig. 

Finns både för lokal installation i er miljö och som molntjänst.

Kraftfulla integration med applikationer från ManageEngine för att ge dig en 360 graders vy och kontroll över din IT-infrastruktur. Med API:et kan du bygga integrationer mot andra verksamhetssystem Hanterar nätverk, applikationer och klienter från din servicedesk eller få tillgång till avancerad servicedesk analytics.


Best practice ITSM workflows

Best practice ITSM workflows

Kraftfulla integratioer

Många integrationer mot andra IT-management lösningar och med API kan nya byggas och anpassas.

Smart automatisering

Genom automation kan arbetet i servicedesken utföras smartare.

våra kunder tycker till

Se varför Data Ductus valde ServiceDesk Plus som stöd för sina ITIL-processer.

KOM IGÅNG REDAN IDAG

Ladda ned en fullt fungerande version av produkten eller signa upp för att testa Cloud versionen i 30 dagar. Vi bjuder på support under utvärderingsperioden.

On-premise

Signa upp för att utvärdera on-premise versionen.

Cloud-versionen

Signa upp för att utvärdera cloud-versionen.

""Sedan vi valde att införa Servicedesk Plus så har produkten varit och är en komplett produkt för incident, problem, change och release. Dessutom använder vi CMDB modulen för klientdebitering mot verksamheten."

Henrik Ljungberg, IT Controller - IT Management

Region Halland


Incident Management

Kraftfull incidenthantering med snabb registrering för snabb återställning till normal drift.

Problem Management

Minska framtida problem genom att ta tag i den bakomliggande orsaken och sätt upp automatiserade rutiner för att få ett slut på brandkårs-utryckningarna.

Change Management

Säkerställ att alla ändringar som införs i din IT-infrastruktur är planerade, godkända och testade genom att använda automatiserade och kvalitetssäkrade arbetsflöden. Se hur Change workflows fungerar i Cloud-versionen

Tjänstekatalog

Förbättra kundupplevelsen och spara tid för teknikerna genom att ge användarna en klar bild över vilka tjänster som erbjuds samt de olika tjänsternas leveranstid.

CMDB

Spåra och hantera alla dina CI:s (Configuration Item) i en enda databas. Det ger full överblick över dina inventarier samt möjlighet att se samband och beroenden mellan alla era CI.

Inköp & avtalshantering

Underlättar hela förloppet av inköp, från framtagandet av inköpsdokument till attest, leverans och kontrakt. Med hantering och uppföljning av varje enskilt köp får du bättre ordning på dina utgifter.

Utforska ServiceDesk Plus

Online demo

Boka personlig demo

Fyll i formuläret för att boka en webbdemo med en av våra specialister.

Relaterade produkter

ADAudit Plus

Active Directory auditing med machine learning
Läs mer

ADManager Plus

Active Directory hantering och rapportering
Läs mer

ADSelfService Plus

Lösenordshantering och självbetjäning
Läs mer

Analytics Plus

Avancerad IT-analys (Business Intelligence)
Läs mer

Applications Manager

Prestandaövervakning av applikationer och kundupplevelse
Läs mer

Cloud Security Plus

Logghantering för molnplattformar som Azure, AWS
Läs mer

DataSecurity Plus

Ta kontroll över din känsliga information
Läs mer

Desktop Central

Komplett hantering av klienter och mobila enheter
Läs mer

EventLog Analyzer

Logghantering och SIEM
Läs mer

Exchange Reporter Plus

Exchange server auditing och rapportering
Läs mer

Grey Wizard Shield

WAF och DDoS skydd för webbplatser, API:er IOT-nätverk.
Läs mer

Key Manager Plus

Nyckelhantering - hantering och övervakning av SSH nycklar och SSL certifikat
Läs mer

Log360

SIEM och Active Directory auditing
Läs mer

Mobile Device Manager Plus

Mobile Device Management för alla dina enheter
Läs mer

NetFlow Analyzer

Bandreddsövervakning och trafikanalys
Läs mer

O365 Manager Plus

Office 365 hantering och rapportering
Läs mer

OpManager

Nätverksövervakning av hela din IT-miljö
Läs mer

Password Manager Pro

Privileged account & password management
Läs mer

Patch Connect Plus

SCCM tredjeparts patchhantering
Läs mer

Patch Manager Plus

Patcha Windows, Mac, Linux och tredjeparts-applikationer
Läs mer

RecoveryManager Plus

Backup och recovery av Active Directory
Läs mer

Site24x7

Övervakning av webbsidor och servrar
Läs mer

SupportCenter Plus

Kundsupport med flera supportkanaler
Läs mer