Nytt fräscht utseende till ServiceDesk Plus Cloud

Ett nytt fräscht användargränssnitt för din servicedesk, Kanban-vy för en effektiv ärendekö, kraftfulla dashboard för enkel åtkomst till information, ett anpassningsbart utseende mm.

 

Minimalistiskt användarcentrerat utseende för enkel användning

ServiceDesk Plus Cloud antar en minimalistisk design som ger en mer användarcentrerad upplevelse för sina moduler. Med en mängd förbättringar både i användarupplevelse och funktioner ger det nya gränssnittet en smidig upplevelse när du interagerar med och navigerar genom verktyget. ServiceDesk Plus utgår både från slutanvändarnas och teknikernas behov och tillför mer värde till dina processer:

Kontext

Med tekniker som hanterar en mängd ärenden innehåller det nya användargränssnittet ett sökfält för att söka efter information, en lista över de senaste ärendena sorterade efter tid för tydlighet och möjligheten att förhandsgranska den anpassade ärendevyn innan den sparas.

context

Mer utrymme

Den nya designen utnyttjar skärmutrymmet optimalt med rullgardinsmenyer för aviseringar, snabbåtgärder och nya ärenden. Dessutom dashboards som stöder helskärmsläge för att visa servicedeskens nuvarande status på stora skärmar för hela teamet.

space

Fokus

Med den nya layouten och menyerna ökar det nya användargränssnittet det synliga arbetsutrymmet för användare och tekniker med mer fokus på innehållet. 

 

 

 

focus

Estetik

Ett modernt utseende på din servicedesk med platta ikoner och färger för att göra det lätt och enkelt ta till sig information. 

aesthetics

Det nya användargränssnittet kommer med nya funktioner

Den senaste uppdateringen till molnversionen av ServiceDesk Plus kommer också med nya funktioner som:

Anpassningsbart servicedeskutseende

  • Anpassa ditt servicedesk-gränssnitt genom att placera navigeringsmenyn som  Topbar, Sidebar och Sidebar lite.
  • Njut av en visuellt tilltalande utseende med med valbara färger och teckensnitt.
En anpassningsbar servicedeskutseende.

Dashboards baserade på Zoho Charts

  • Visa din servicedeskdata i flera typer av grafer och diagram.
  • Få omedelbar insikt i avvikelser genom att interagera med diagrammen och djupdyka i data med några få klick.
  • Få specifik information med förklaringar och tidsfilter inbyggda i diagram.
dashboards-zoho-charts

Kanban-baserad ärendehantering

  • Få en fullständig visuell sammanfattning av alla dina incidenter och serviceförfrågningar i ett enda fönster med den nya Kanban-vyn.
  • Anpassa Kanban-vyn genom att gruppera ärenden baserat på parametrar som status, prioritet och tekniker.
  • Flytta ärenden mellan statusar, ändra prioritet eller tilldela tekniker med drag-and-drop.
  • Få en snabb sammanfattning av ett ärende i Kanban-vyn utan att växla mellan flera fönster.
Kanban-baserad ärendehantering.

Uppgraderad vy för aviseringar och godkännanden

  • Visa och spåra olika aviseringar inklusive nya ärenden, broadcasts och kungörelser som är tillgängliga i ServiceDesk Plus.
  • Hantera godkännanden direkt från godkännandepanelen utan att byta till ett nytt fönster.
  • Sök efter aviseringar vid ett senare tillfälle med hjälp av det inbyggda sökfältet i godkännandefönstret.
notifications-and-approvals

Videointroduktion

 

ServiceDesk Plus

Cloud | On-premises

ServiceDesk Plus är en webbaserad helpdesk-produkt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass över alla verksamhetens avdelningar. 

Mer om ServiceDesk Plus