Space Management
i ServiceDesk Plus

Optimera användningen av campus och utrymmen samt hantera beläggningen effektivt.

Håll koll på utrymmes-användningen över hela fastighetsbeståndet

  • Styr utrymmesutnyttjandet på alla nivåer i organisationen – campus, byggnader, våningar, rum, öppna ytor och anläggningstjänsterna inom varje utrymme.
  • Filtrera utrymmen efter campus, byggnad, områdesstorlek, utnyttjad kapacitet för att enkelt hitta det du letar efter.
  • Spåra utrymmen med hjälp av status som "Under underhåll" och "Aktiv" eller skapa anpassade status som passar din verksamhet.
  • Skapa anpassade mallar för att registrera alla nödvändiga detaljer om vanligt skapade utrymmen.
Facilities helpdesk: Håll koll på utrymmes-användningen över hela fastighetsbeståndet.

Sök utrymmen visuellt för att enkelt hitta detaljer

  • Visualisera kopplingarna mellan alla din organisations utrymmen, såsom campus, byggnader, våningar och rum.
  • Få en samlad bild av alla nivåer i organisationen med deras beläggningsgrad och tillhörande ärenden och klicka på valfritt utrymme för att hitta alla detaljer.
Facilities space management: Sök utrymmen visuellt för att enkelt hitta detaljer.

Spåra och hantera anläggningstjänster
i alla utrymmen

  • Skapa ärenden, tillgångar och anläggningstjänster samt associera dem med utrymmen för att bättre hantera servicekvaliteten i ett utrymme.
  • Bifoga eventuella relaterade dokument till varje utrymme, som exempelvis evakueringsplan vid brand eller ritningen av campus.
  • Håll reda på alla händelser som har ägt rum i ett utrymme.
Space management: Spåra och hantera anläggningstjänster i alla utrymmen.

Vill du lära dig hur det fungerar?

Space Management Training

I den här online workshop kommer du att lära dig hur du hanterar din organisations fysiska infrastruktur med hjälp av den nya modulen för utrymmeshantering i ServiceDesk Plus.

Se workshopen här
On-demand

ServiceDesk Plus

Cloud | On-premises

ServiceDesk Plus är en webbaserad helpdesk-produkt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus support-team att leverera service i världsklass över alla verksamhetens avdelningar. 

Mer om ServiceDesk Plus