Vi har i flera artiklar på vår blogg bjudit på tips och råd om change management & förändringsledning och i whitepaperet Change Management i praktiken tog vi på oss uppgiften att ge en inblick i hur change management fungerar i praktiken. Det visade sig vara en gedigen uppgift och slutresultatet inkluderar allt från förändringspsykologi till praktiska tips från erfarna change managers.
För att lyckas med Change Management behöver man ett stödsystem som stödjer dessa processer och det skall titta närnare på nu.
ITSM-lösning som stödjer dina change-processer
ServiceDesk Plus från ManageEngine heter vår lösning för en ITIL-baserad servicedesk och change management är en viktig del i denna lösning. I videon nedan får du en genomgång av hur change management fungerar i ServiceDesk Plus där du kan bygga det eget workflow.
Vill du ha mer djupgående information rekommenderar vi vår on-demand training.
Markus Arvidsson
Markus brinner för teknik som skapar värde för verksamheten. Han delar med sig av intressanta artiklar, lyfter fram specialister inom olika områden samt reflekterar om säkerhet och smarta IT-system.