ManageEngine Change Management ITSM - Helpdesk Teknik

Så fungerar change management i ServiceDesk Plus

Vi har i flera artiklar på vår blogg bjudit på tips och råd om change management & förändringsledning och i whitepaperet Change Management i praktiken tog vi på oss uppgiften att ge en inblick i hur change management fungerar i praktiken. Det visade sig vara en gedigen uppgift och slutresultatet inkluderar allt från förändringspsykologi till praktiska tips från erfarna change managers.

För att lyckas med Change Management behöver man ett stödsystem som stödjer dessa processer och det skall titta närnare på nu.

ITSM-lösning som stödjer dina change-processer

ServiceDesk Plus från ManageEngine heter vår lösning för en ITIL-baserad servicedesk och change management är en viktig del i denna lösning. I videon nedan får du en genomgång av hur change management fungerar i ServiceDesk Plus. Videon är på 24 minuter och är väl investerad tid om du vill få en överblick av Change-modulen. 


Mer om ServiceDesk Plus 

 

Markus Arvidsson

Marknadsansvarig på Inuit. Jag brinner för teknik som genererar verksamhetsnytta. Jag delar med mig av intressanta artiklar och nyheter samt mina egna reflektioner.

markus.arvidsson@inuit.se

Prenumerera på bloggen

Håll koll på senaste nytt genom att prenumerera. Vi levererar nyheterna direkt i din inkorg!