Professional Services

ServiceDesk Plus

Tillsammans med våra partners erbjuder vi en rad olika tjänster för att ni som kund ska få ut det bästa av er investering i ServiceDesk Plus.

Stöd hela vägen med ServiceDesk Plus

Vi på Inuit stödjer er i varje steg – från installation och uppgradering till proaktivt arbete och vidareutveckling av ServiceDeskPlus.

Med våra professionella tjänster får ni inte bara en service management plattform för ärende-, förändrings- och tillgångshantering – ni får en partner som ser till att ni får ut maximal nytta av ServiceDesk Plus oavsett om ni kör lösningen i molnet eller on-premises.

Vi eller eller våra certifierade samarbetspartners hjälper er från första uppstart till kontinuerlig drift och utveckling: onboarding, workshops kring konfiguration, anpassade flöden och automation, integrationer, skript (Deluge), utbildning och kunskapsöverföring. Kort sagt finns vi vid er sida hela vägen så att ni kan fokusera på att leverera driftsäker och smidig IT‑service.

Våra experter ser till att ni kommer igång snabbt, maximerar automationen och bygger in bästa praxis – så att er servicedesk blir mer agil, effektiv och framtidssäker.

Onboarding

När ni har valt ServiceDesk Plus som er plattform ser vi till att ni får en trygg, smidig och effektiv start. Vårt mål är att ni snabbt ska kunna dra nytta av alla funktioner och samtidigt känna er trygga i hur systemet stödjer er vardag.

Våra erfarna konsulter leder interaktiva workshops där vi tillsammans går igenom allt från grundläggande inställningar till mer avancerade funktioner. Fokus ligger på hur ni bäst kan använda lösningen för att maximera affärsnytta, öka effektiviteten och säkerställa en hög servicekvalitet inom hela organisationen.

Vi hjälper er att konfigurera plattformen direkt i er egen miljö och anpassar den utifrån era specifika processer, behov och mål. Vid behov integrerar vi även ServiceDesk Plus med era befintliga system, så att ni får en sömlös helhet.

Under hela processen sker en kontinuerlig kunskapsöverföring, vilket gör att ert team snabbt blir självgående. Resultatet är en lösning som är skräddarsydd för er verksamhet – fullt anpassad, lätt att använda och redo att leverera värde från dag ett.

Projektledning

Få ut det mesta av ServiceDesk Plus med hjälp av vår projektledning. 

När du vill implementerar eller gör ett omtag av din ServiceDesk Plus så är en välplanerad projektledning en av nycklarna till att lyckas.  

Vi kan erbjuda specialiserad projektledning för ManageEngine-lösningar som säkerställer att din organisation får ut maximalt värde, snabbt och kostnadseffektivt. 

Vad vi erbjuder: 

  • Skräddarsydd planering: Vi kartlägger dina behov och anpassar implementationen efter din verksamhet. 
  • Effektiv implementering: Vi leder hela projektet – från installation till konfiguration, testning och överlämning. 
  • Minimal störning i verksamheten: Med vår beprövade metodik säkerställer vi att verksamheten fortsätter fungera under projektets gång. 
  • Stöd hela vägen: Våra erfarna projektledare är certifierade och har djup produktkännedom om hela ManageEngine-portföljen. 

Integrationer

Med ServiceDesk Plus inbyggda integrationsmöjligheter kan vi hjälpa er att koppla samman olika system och skapa ett effektivt informationsflöde. Nedan är några exempel på områden där vi tidigare skapat integrationer: 

  • Ärendehanteringssystem 
    Integrationer med plattformar som ZenDesk, Easit, ServiceNow och Jira för att möjliggöra automatisk ärendesynkronisering mellan system. 
  • Asset Management och CMDB 
    Automatiskt skapa och uppdatera tillgångar, hantera attribut och bygga relationer med system som vScope och Zabbix. 
  • CRM-system 
    Möjligheter att dela data mellan system, exempelvis kund- och ärende-information från Hubspot och Salesforce. 
  • Övervakningsverktyg 
    Automatisering av larm- och statusflöden genom integrationer med verktyg som Zabbix, OP5, PRTG och OpManager. 
  • IP Address Management (IPAM) 
    Hämta IP-information, identifiera tillgängliga adresser och automatisera tilldelningar direkt från ärenden, från verktyg som OPUtils och Netbox. 
  • Programinstallationer 
    Automatiskt installation på klienter via SCCM eller Endpoint Central, baserat på beställningar i ServiceDesk Plus. 
  • Identitetshantering 
    Automatisk hantering av användarkonton och grupper i Active Directory via AD Manager Plus. 

Vi anpassar lösningarna efter era behov och ser till att systemen samverkar på ett smart och effektivt sätt. 

Automationer

Vi kan hjälpa er med automationer i produkten för att effektivisera arbetsflöden och minska behovet av manuell handpåläggning. 

  • Behovskartläggning 
    Identifiering av vilka processer som kan och bör automatiseras för att maximera effektiviteten. 
  • Arbetsflöden och processautomation 
    Med hjälpa av arbetsflöden och livscykler går det automatisera allt från enklare uppgifter till komplexa processkedjor. 
  • Avancerade triggers och business rules 
    Vi implementerar triggers och regler som automatiskt exekverar funktioner och skript utifrån affärslogik eller händelser i systemet. 

Anpassningar

  • Avancerade formulär 
    Vi kan hjälpa till att skapa avancerade, dynamiska och informativa formulär som förbättrar användarupplevelsen och säkerställer högre datakvalitet. 
  • Produktanpassningar med JavaScript 
    Specialanpassningar för att skräddarsy användarupplevelsen. Det kan till exempel handla om att lägga till nya knappar och funktioner, dölja eller visa element beroende på sammanhang, eller att validera data direkt vid användarinmatning för att säkerställa korrekt information redan från början. 
  • Egna widgets 
    Vi kan bygga kundanpassade widgets som inte bara hämtar och visar information från tredjepartssystem eller mellan moduler i ServiceDesk Plus, utan även kan utföra åtgärder – allt direkt i widgeten

Vad kan vi hjälpa er med?

Hör av er och berätta vad ni behöver hjälp med så tar vi det därifrån.

Du kan även nå oss på 08-753 05 10.