Ärendehantering – ITIL

Processer och flöden i ett företag är något av det viktigaste som finns för att verksamheten skall fungera och vara effektiv och lönsam. Att införa ett ärendehanteringssystem för frågehantering, inköps- och avtalsadministration, helpdesk och inventarier har ofta inneburit en stor investeringskostnad och lång upplärningstid för de anställda innan allt fungerar.

Införandet av ärendehanteringssystem får ofta verksamheten att jobba med helt nya och enkla rutiner, t.ex enligt processerna i ITIL. Detta behöver inte vara vare sig kostsamt eller svårt och medför ofta stora vinster i ökad effektivitet och välmående hos personalen. Här hittar du lösningar som samordnar stora delar av verksamhetens styrning genom ärendehantering, övervakning, mjuk- och hårdvaruinventering, kunskapsdatabas och självbetjäningsportaler.

Produkter

ComAround Knowledge
ComAround Knowledge är ett lättanvänt verktyg för Knowledge Management och self service, specialiserat på att samla, strukturera och dela kunskap genom hela supportflödet. Verktyget är en molntjänst och är KCS Verified v5, integreras med ITSM-verktyg tack vare ComAround Connect för snabbare och effektivare support.

ManageEngine ServiceDesk Plus
ServiceDesk Plus integrerar dina supportärenden och inventarier för att hjälpa dig att effektivisera din IT. Den hjälper dig att implementera ITIL ”best practices” och att lösa dina incidenter och problem i tid. ServiceDesk Plus är en mycket anpassningsbar, smart och flexibel helpdesklösning.

ManageEngine SupportCenter Plus
SupportCenter Plus är en kundsupportsprogramvara som effektivt hanterar supportsystem för alla typer av företag som vill tillhandahålla en framstående kundservice till ett konkurrenskraftigt pris.

ME Plugins (ManageEngine plugins)
ME Plugins är en samling verktyg som innehåller sömlösa integrationer och plugins till ManageEngine ServiceDesk Plus och SupportCenter Plus som förbättrar användarupplevelsen, sparar tid och sänker dina kostnader. Exempelvis så finns integration för Skype for Business och ComAround Knowledge.

V-Link V-Support
V-Support är en kraftfull Outlook add-in för SupportCenter Plus. Tillägget syftar till att förenkla processen för att skapa förfrågningar direkt från en handläggares Outlook inkorg och rakt in i SupportCenter Plus. Detta är en mycket uppskattad funktion när handläggarna får ärenden till sin egna e-postlåda. När en handläggare har skapat en förfrågan kan han/hon hantera, uppdatera och stänga den direkt i Outlook.

V-Link V-Technician
V-Technician är en kraftfull Outlook add-in för ServiceDesk Plus. Tillägget syftar till att förenkla processen för att skapa förfrågningar direkt från en handläggares Outlook inkorg och rakt in i ServiceDesk Plus. Detta är en mycket uppskattad funktion när handläggarna får ärenden till sin egna e-postlåda. När en handläggare har skapat en förfrågan kan han/hon hantera, uppdatera och stänga den direkt i Outlook.

V-Link V-Requester
V-Requester är ett kraftfull Outlook add-in för ServiceDesk Plus och är motsvarigheten till V-Technician. Tillägget syftar till att förenkla processen för att skapa och följa förfrågningar från slutanvändarens perspektiv och rakt in i ServiceDesk Plus. När slutanvändaren har skapat en förfrågan i sin Outlook klient kan han/hon hantera det skapade ärendet direkt i Outlook utan att behöva gå in i ServiceDesk Plus.

 



Kontakta oss
Namn: *
Telefon: *
E-post: *
Företag: *
Ditt meddelande:
* Obligatoriskt fält
Skicka