Helpdesk integrationer ServiceDesk Plus

Förvandla din servicedesk till ett kommandocenter för din IT.

itsm-integrations-1-1-1

Ta full kontroll över din IT från din helpdesk

ServiceDesk Plus erbjuder kraftfulla och färdiga integrationer med branschledande lösningar från ManageEngine för att ge dig en 360-graders vy och kontroll över din IT-infrastruktur. Oavsett om det är att hantera nätverk, applikationer och stationära datorer från din helpdesk-konsol eller åtkomst till avancerad analys av er servicedesk, så ger ServiceDesk Plus dig möjlighet att göra allt detta.

Integrationer med ManageEngine prodkter


Desktop Central

Strömlinjeforma aktiviteter för hantering av datorer och mobila enheter som distribution av programvara, patchning, profilhantering och remote control från din helpdesk-konsol med integrationen mellan Desktop Central och ServiceDesk Plus.
Läs om integrationen

OpManager

Upptäck fel och prestandaproblem i ditt nätverk och aktivera automatisk skapande av ärenden i din helpdesk. Med OpManagers integration med ServiceDesk Plus kan du få omedelbara aviseringar i händelse av nätverksfel så att du kan minimera riskerna och förbättra tillgängligheten till tjänsterna.
Mer om OpManager

Analytics Plus

Få bättre inblick i din hantering av er helpdesk med detta avancerade analysverktyget. Skapa kraftfulla rapporter och dashboards direkt utan att behöva skriva komplexa databasfrågor.  
Mer om Analytics Plus

ADManager Plus

Integrera ServiceDesk Plus med AD Manager Plus för att enkelt skapa, radera, låsa upp, aktivera eller inaktivera användare, återställa användarlösenord och utföra andra aktiviteter i Active Directory.
Mer om ADManager Plus

ADSelf Service Plus

Med ADSelfService Plus-integrationen kan användare utföra en återställning av lösenord, låsa upp ett konto och uppdatera sina personliga detaljer i Active Directory. Om du gör detta kommer du att minska en stor del av ärendena till servicedisken.
Mer om ADSelfService

Applications Manager

Konvertera automatiskt larm från Applications Manager, ManageEngines verktyg för prestandaövervakning av applikationer, till ärenden i ServiceDesk Plus och låt dem tilldelas rätt tekniker med alla ärendeparametrar.
Mer om Applications Manager

Password Manager Pro

Starta fjärrsessioner till privilegierade konton direkt från din servicedesk med integrationen med PasswordManager Pro. Försäkra er om compliance med strikta autentiseringsprocesser för att starta säkra fjärransessioner.
Mer om Password Manager Pro

Tredjeparts integrationer


Outlook och Office 365

ServiceDesk Plus actionable messages för Outlook och Office 365 gör det möjligt för tekniker och användare att hantera sina ärenden direkt från deras inbox.

ServiceDesk Plus add-in för Microsoft Outlook

Ta med din helpdesk direkt i din inbox och utför helpdeskaktiviteter utan att behöva logga in på din helpdeskportal.

Kalenderintegration med Office 365

Helpdeskpersonal kan synkronisera sina påminnelser och lediga dagar mellan sina kalendrar i ServiceDesk Plus och Microsoft Office 365, vilket gör det lättare att spåra teknikers tillgänglighet direkt från deras Microsoft-kalender.

ServiceDesk Plus för Microsoft Teams

Utnyttja Microsoft Teams som en effektiv kanal för att effektivisera dina IT Service Management aktiviteter genom att integrera ServiceDesk Plus med kommunikationsplattformen från Microsoft.

ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus från ManageEngine är en webbaserad helpdeskprodukt med ITIL-stöd för alla typer av organisationer. Med avancerade ITSM-funktioner i kombination med användarvänlighet hjälper ServiceDesk Plus supportteam att

leverera service i världsklass med minskade kostnader.

 

Mer om ServiceDesk Plus