Hubben för teamwork är nu även en hubb för er servicedesk.
Microsoft Teams underlättar samarbete i organisationer genom att skapa en delad arbetsyta där användare chattar, träffas, delar filer och får åtkomst till verksamhetsappar. För att möjliggöra maximal effektivitet för dessa digitala arbetsytor är det viktigt att IT- och servicedesk-team alltid finns nära tillhands när problem uppstår.
ServiceDesk Plus On-premises och Cloud är integrerade med Microsoft Teams och utnyttjar Teams som en extra kanal för IT- och verksamhetssupport. Genom denna integration kan användare se sina ärenden och status och chatta med helpdesktekniker. Genom att lägga till en mängd servicedeskfunktioner som incidenthantering till Microsoft Teams gör ServiceDesk Plus att helpdesk-medarbetare kommer ett steg närmare slutanvändarna.
Servicedesk-team kan nu integrera incidenthanteringsmodulen för ServiceDesk Plus som en flik i Teams. Detta gör det möjligt för tekniker och slutanvändare att utföra en mängd aktiviteter för ärendehantering inklusive:
Att hantera större incidenter är alltid en utmaning och det kan visa sig vara förödande om en organisation inte vet statusen för en incident. Det är också viktigt att alla möjliga workarounds och lösningar delas snabbt och enkelt med slutanvändare för att undvika upprepade och duplicerade ärenden. Servicedesk-team kan utnyttja konversationer i Teams till att:
Både servicedesk-personal och slutanvändare behöver olika typer av information om sina ärenden under dess livscykel. Den inbyggda chatboten i Teams gör det möjligt för dem att interagera med ServiceDesk Plus (Cloud) för att hämta information och utföra olika servicedesk-aktiviteter direkt från Teams för att snabbare kunna lösa ärenden. Servicedesk-personal kan utföra aktiviteter som att lägga till anteckningar, godkänna, plocka upp och tilldela ärenden till tekniker samt lösa ärenden i chattfönstret. Listan över chatbot-kommandon inkluderar:
Behöver du hjälp eller ha några frågor kontaktar du vår support.