Effektiv kundsupport
En effektiv kundsupport skapar nya affärer
En effektiv kundsupport är viktigt för en organisation av flera skäl. Det främsta skälet är långsiktig överlevnad. Utan förmåga att hjälpa befintliga och potentiella kunder minskar förtroendet för företaget och risken finns att kunderna söker andra leverantörer
Samtidigt gäller det omvända. En väl fungerande och effektiv kundsupport kan vara den unika egenskap som gör att kunderna återkommer och genererar nya affärer.
Kundsupport är också viktigt eftersom det ofta är den enda kontakten en kund har med ett företag och därmed dess ansikte utåt. Kunder förväntar sig en väl fungerande kundsupport som snabbt, och med tydlig återkoppling, hanterar deras ärenden.
Kundsupport är en affärskritisk funktion som med stöd i effektiva, systematiska arbetssätt och processer kan driva upp lönsamheten men också skapa nya affärer.
8 kännetecken på en effektiv kundsupport
- Snabb överblick över information om dina kunder, såsom deras organisation, beslutsvägar och avtal för servicenivå
- Enkla och effektiva hjälpmedel för att upprätthålla rätt nivå på varje kunds supportavtal
- Varje kund har sin egen, unika kundportal där de själva kan registrera och följa ärenden.
- Kraftfull rapportering som ger överblick på hur supporten fungerar och presterar
- Bygg kontinuerligt upp en kunskapsdatabas utifrån slutförda ärenden i kundsupporten som även går att använda mot alla dina kunder
- Öppna system med integrationer kan spara mycket tid och resurser
- Förmågan att arbeta mobilt ökar servicen till dina kunder
- Integration mot telefonilösningar ger förbättrad kundupplevelse
Därför väljer våra kunder SupportCenter Plus
- Enkelt att implementera din kundsupport genom att du på egen hand kan ladda ner, installera och konfigurera den.
- Kraftfullt genom att SupportCenter Plus innehåller alla de delar ni behöver, som hantering av alla dina kunders avtal och servicenivåer.
- Lätt att förstå, underhålla och hantera eftersom alla dessa delar i systemet ser ut och fungerar på liknande sätt.
- Total tillgänglighet med stöd för alla typer av mobila enheter genom webbaserad kundsupport. Dessutom finns SupportCenter Plus som app för iPhone, iPad och Android.
Några av våra kunder tycker till
En stor fördel med SupportCenter Plus är att den håller reda på alla öppna ärenden, att vår supportpersonal hela tiden kan följa upp med löpande kommentarer och vid behov lämna ärenden vidare till nästa kontor, oberoende av vilken tidszon man befinner sig i.
Martin Hagberg, Transas
SupportCenter är en mycket bra lösning om man är en helpdesk och ger support åt flera olika uppdragsgivare, i vårt fall myndigheter.
Ulf Trulsson, Vinnova
SupportCenter Plus is a simple and easy to use tool with most of the functionality we need to manage our daily support work. When we decided to implement it we were up and running with all our support managers in a few days , which I doubt we could have done with any other tool in the same price range.
Mattias Sundberg, Hansoft
Har du en fråga?
Har du en fråga kan du starta chatten eller använda vår kontaktsida så hjälper vi dig.
Mer om SupportCenter Plus