ManageEngine ITSM - Helpdesk

Nu kommer enterprise service management till ServiceDesk Plus (Cloud)

Service desk är fortfarande idag ett begrepp många av oss förknippar med IT, för IT.

Hittills har också ServiceDesk Plus fokuserat på att erbjuda ITSM best practice för just IT även om flera av våra kunder använder det på olika avdelningar.

Med ett systemstöd för service management processer har det varit enkelt att skapa fördefinierade mallar, sätta processregler samt automatisera arbetsflöden.

I och med lanseringen av ESM, enterprise service management, för molnversionen av ServiceDesk Plus tar nu ManageEngine detta ett steg längre och involverar hela verksamheten, oavsett verksamhetsfunktion, genom att erbjuda möjligheten att inifrån befintlig service desk installation skapa unika instanser för respektive avdelning.

ESM finns även för on-premise versionen av ServiceDesk Plus. Läs mer om den här

Standardiserad ärendehantering för olika avdelningar

Detta innebär alltså att verksamhetsfunktioner, så som exempelvis HR, fastighet, och ekonomi får en egen instans med full flexibilitet och som dessutom har stöd för de bästa metoderna inom IT Service Management.

Varje instans är laddad med inbyggda mallar unika för olika affärsprocesser, vilket ger användarna flexibiliteten att snabbt och enkelt komma igång samt kunna utföra anpassningar för just sin funktion.

För att sammanfatta detta väldigt kort och enkelt: Flera servicedeskar i en servicedesk, centralt hanterat från en central portal!

Få en snabb introduktion i denna video (1:59 min) eller läs vidare längre ned.

 

Enterprise service management med ServiceDesk Plus

 

Centraliserad supportportal

Visa alla tjänster som slutanvändare har tillgång till i en enda portal anpassad efter varje persons åtkomstbehörigheter.

Centraliserad supportportal

Gemensam enterprise service management portal

Hantera alla dina service desk instanser och användare från portalen, inklusive vilka användare som har tillgång till vilka instanser.

Gemensam företagsdatabas

Unika service desk instanser

Skapa separata service desk instanser för varje verksamhetsfunktion och underlätta tjänsteleveransen med kod-fria anpassningar.

Unika service desk instanser

Automatisera uppgifter

Implementera ITSM-arbetsflöden för att effektivt hantera alla aspekter i tjänsteprocesserna.

Automatisera uppgifter

Inbyggd katalog och mallar

Accelerera service management över avdelningar genom att använda färdiga mallar och servicekataloger som är unika för varje verksamhet.

Inbyggd katalog och mallar i service desk

Videointroduktion till enterprise service management (5:48 min)

 

 

Mer om ServiceDesk Plus hittar du här på vår produktsida. Vill du boka en webbdemo av ServiceDesk Plus kan du göra det direkt i Erik Tjärnqvists kalender. 

Mathias Karlsson

Sales Engineer på Inuit. Brinner för innovativa lösningar, analyserar, konsulterar och hjälper er matcha rätt verktyg utifrån behov. Visar ofta och gärna saker ni inte visste fanns, men självklart behöver.

mathias.karlsson@inuit.se

Prenumerera på bloggen

Håll koll på senaste nytt genom att prenumerera. Vi levererar nyheterna direkt i din inkorg!