Har du någon fråga om eventet kan du starta chatten eller skicka ett meddelade till events@inuit.se.
AI och automation – från ”buzzword” till verklighet
Hur påverkar den snabba teknikutvecklingen vårt sätt att arbeta med ITSM – och hur hänger vi med i förändringen.
Webinar i samarbete med itSMF Sverige
I webinaret får du konkreta insikter i hur AI och automation redan idag används för att effektivisera IT-stödet, förbättra användarupplevelsen och skapa affärsnytta. Vi visar exempel från verkligheten och delar med oss av lärdomar från organisationer som kommit igång med sin resa mot ett AI-drivet ITSM.
Du får med dig:
- Hur AI-agenter kan avlasta servicedesken och förbättra användarupplevelsen
- Hur automation kan minska manuellt arbete och frigöra tid
- Exempel och lärdomar från organisationer som redan börjat använda AI inom ITSM
- Hur nya, lättanvända verktyg kan stärka kunskapsdelningen i din organisation
Målgrupp
Alla som arbetar med IT-stöd, servicedesk, drift eller utveckling av ITSM-processer – och som vill förstå hur AI och automation kan skapa värde i praktiken.
Bra att veta
Live webinar: 26 november2026
Längd: 48 minuter
Språk: Svenska
Talare
Andreas Ridderstedt
Mimi Horneman
Upptäck ServiceDesk Plus
AI-driven och enhetlig servicedeskplattform för digitala organisationer
Med ServiceDesk Plus kan du designa, automatisera, leverera och hantera kritiska IT- och verksamhetstjänster för att uppnå service i världsklass.
On-premises | Cloud
AI-driven ITSM i toppklass
-
GenAI i det dagliga arbetet – automatisera uppgifter och få hjälp direkt i dina processer.
-
Intelligenta förutsägelser inom ITSM – identifiera trender, mönster och behov innan de uppstår.
-
AI-assisterad virtuell agent – ge användarna snabbare och mer relevanta svar genom självservice.
-
Sömlöst arbetsflöde i Microsoft Copilot – arbeta effektivt utan att lämna din vanliga miljö.
-
Välj din egen LLM – använd ManageEngines inbyggda Zia LLM, ChatGPT eller Azure OpenAI, beroende på dina behov.