AI i ServiceDesk Plus Cloud
Hur kan AI förändra ditt arbete i praktiken?
Följ med på en interaktiv online-workshop där vi visar hur du kan använda de senaste AI-funktionerna i ServiceDesk Plus Cloud för att arbeta smartare, snabbare och mer proaktivt.
Under passet får du se konkreta exempel på hur AI kan:
-
Automatisera tidskrävande arbetsflöden och ta bort manuellt arbete
-
Ge intelligenta förslag som hjälper dig att fatta rätt beslut i rätt tid
-
Generera lösningar, checklistor och skript baserat på dina behov
-
Stärka incidenthantering med AI-drivna analyser och rekommendationer
-
Integreras i verktyg som Microsoft Teams för enklare samarbete
Kortfattat så får du inspiration och praktiska tips i hur AI i ServiceDesk Plus kan frigöra tid, minska fel och förbättra servicen till verksamheten.
Anmäl dig här
Bra att veta
Datum: 4 november 2025
Tid: 10:00 (ca 60 minuter)
Målgrupp: Administratörer och användare av ManageEngine ServiceDesk Plus Cloud.
Språk: Svenska
Passar inte tiden? Alla som anmäler sig får inspelningen skickad till sig efter workshopen.
Viktiga funktioner i workshopen
-
Workflow AI Assist – bygg och optimera arbetsflöden genom att beskriva ditt behov med enkla ord.
-
GenAI-lösningar – få automatiskt fram lösningar och checklistepunkter baserat på ärendebeskrivning.
-
Code Generator – generera anpassade skript direkt från en textprompt.
-
RAG-baserade rekommendationer – få relevanta lösningsförslag i realtid från kunskapsbasen.
-
Post Incident Review med Zia – AI sammanfattar incidenter och ger insikter för snabbare lärande.
-
Teams-integration – använd Zia Action Commands i Microsoft Teams för smidigare samarbete.
Här ser du Zia dashboard.
Talare
Erik Tjärnkvist
Andreas Ridderstedt
Frågor?
Har du någon fråga kan du starta chatten eller kontakta oss.
Anmäl dig till workshopen