Utöka funktionaliteten i din servicedesk
Visste du att snabb och effektiv lösning är avgörande för en positiv kundserviceupplevelse oavsett hur lång tid det tar? För att ge en smidig och sammanhållen slutanvändarupplevelse krävs att ditt helpdesk-system sömlöst integreras med andra verktyg. Med integrationen mellan Endpoint Central och ServiceDesk Plus får du en stark, enhetlig lösning som tar din supporthantering till nästa nivå.

Uppdaterade asset-data i CMDB
Få omedelbar översikt över program- och hårdvaruinventarier samt automatiska varningar vid förändringar direkt i din CMDB.

Distribuera applikationer direkt från ärenden
Automatisera och anpassa mjukvarudistribution med över 5 000 färdiga mallar för Windows, macOS och Linux.

Fjärrstyr direkt från ServiceDesk Plus-konsolen
Dra nytta av filöverföring, inbyggd chatt och röstsamtal samt möjligheten till samarbete och effektiv felsökning med avancerade funktioner.

Fler än 12 smidiga verktyg för systemhantering
Du kan felsöka datorer och skicka ut meddelanden utan att behöva starta en fjärrsession.

Automatisera hanteringen av mobila enheter direkt från ärendet
Hantera enkelt både datorer, smartphones och surfplattor direkt i ärendefönstret.

Starka, automatiserade säkerhetsåtgärder
Automatisera patchhantering, ta bort otillåtna appar och ge kontrollerad åtkomst där det behövs.
Vad är Endpoint Central?
Endpoint Central är en UEM-lösning där serverhantering är en viktig del. Lösningen ger en enhetlig hantering av datorer, servrar och mobila enheter med patch management, sårbarhets-hantering, MDM, software och OS deployment, samt remote support. Finns både för on-premises och cloud och du kan testa lösningen via länken nedan.
Har du en fråga?
Har du en fråga kan du starta chatten eller kontakta oss.