Cloud & on-premises

ServiceDesk Plus

ServiceDesk Plus är en helpdesklösning med stöd för ITSM-processer att växa i för alla typer av organisationer som vill leverera service i världsklass. Både som molntjänst och lokal installation.

Kom igång redan idag!

Vi på Inuit hjälper dig med alla dina frågor om ServiceDesk Plus från ManageEngine och visar hur lösningen kan hjälpa er effektivisera er helpdesk. 

Inuit - Kundnojdhet

Fyll i formuläret för att:

  • Boka ett online möte
    Boka ett online möte med en av våra ITSM-specialister för att få svar på alla dina frågor och/eller få en introduktion till lösningen.
  • Utvärdera ServiceDesk Plus
    Signa-upp för en testperiod av ServiceDesk Plus. Vår support stöttar dig under utvärderingen.
  • Ställ en fråga till oss
    Du kanske har en fråga om priser, funktioner eller något annat om ServiceDesk Plus som du vill ha svar på.

Några kunder tycker till

Region Halland

"Sedan vi valde att införa Servicedesk Plus så har produkten varit och är en komplett produkt för incident, problem, change och release. Dessutom använder vi CMDB modulen för klientdebitering mot verksamheten."

Henrik Ljungberg
IT Controller - IT Management, Region Halland

Örebro universitet

"ServiceDesk Plus har blivit en livsnerv för vårt arbete. Alla använder sig idag av ärendehanteringssystemet."

Ann Öhrn
IT-chef på Örebro Universitet

Luleå Tekniks Universitet

"Vi har lyckats bra med vårt processarbete och vi är väldigt nöjda med ServiceDesk Plus. Vi bytte verktyg 2009 och effekterna lät visa sig rätt snabbt."

Bernt Granbacke
Service Manager, Luleå Tekniska Universitet

Gartner Peer Insights ITSM

ServiceDesk Plus har utsetts till 2022 Gartner Peer Insights Customers’ Choice för IT Service Management Tools.

Det hade inte varit möjligt utan värdefull feedback från våra kunder.

Gartner Magic Quadrant

ServiceDesk Plus är Challenger i Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Platforms.

Fördelar med ServiceDesk Plus

Några av de fördelar våra kunder ser hos ServiceDesk Plus. Funktionsmässigt finns det förstås mycket mer.

Skalbar efter dina behov

ServiceDesk Plus finns i tre funktionsnivåer för att kunna anpassas efter din verksamhets behov. Dessutom kan du välja mellan on-premise eller cloud-version.

Helpdesk för hela verksamheten

Med Enterprise Service Management bygger du en servicedesk för hela verksamhetens behov genom att skapa unika servicedesk-instanser för avdelningar som IT, HR och ekonomi med sin egen uppsättning automatiseringar och anpassningar.

Automatisering och AI

Genom att bygga in automatiserade processer med hjälp av workflows och triggers kan arbetet i servicedesken utföras smartare och effektivare. Den virtuella supportagenten Zia hjälper användare att få snabbare hjälp och förbättra effektiviteten hos helpdesk-teamen.

ITSM best practice

ServiceDesk Plus stödjer era processer och du kan tillämpa ITIL i den utsträckning ni önskar med Incident, Problem och Change Management och CMDB. I kombination med automatiserade flöden och "business rules" skapar du en effektiv servicedesk som är mycket mer än ett ärendehanteringssystem.

Kraftfulla integrationer

Du kan integrera ServiceDesk Plus med färdiga integrationer med applikationer från ManageEngine och tredje part (Teams, Microsoft 365 mm) vilket ger dig en 360 graders vy och kontroll över din IT-infrastruktur. Med API:et kan du bygga integrationer mot andra verksamhetssystem. 

Stöd hela vägen

Du får support från oss på Inuit samt ManageEngine vid aktivt avtal. Dessutom erbjuder vi tjänster för att komma igång, utveckla, underhålla lösningarna samt anpassade utbildningar.

Nyfiken på att veta mer?

Fyll i formuläret eller starta chatten så hjälper vi dig.

Boka demo eller ställ en fråga