Inuit har inlett ett nära samarbete med Iver, ledande i Norden inom digital transformation. Efter noggrann test och utvärdering har Iver valt att basera sin nya tjänst för endpoint management med lokal drift på ManageEngines UEM-plattform ”Endpoint Central” som distribueras av Inuit. Inuits nära och långvariga relation med leverantören blir ett särskilt mervärde för Iver och deras kunder.
Inuit och ManageEngine blir viktiga kuggar i Ivers arbete med att säkerställa en säker tjänsteleverans inom endpoint management för kunder med särskilda behov. Den nya plattformen är anpassad för kunder med krav på lokal drift. Tjänsten ligger teknologiskt i framkant och levereras direkt från Ivers egna datacenter i Sverige.
– Vi är glada över att med ManageEngines ”Endpoint Central” ha hittat ett verktyg som möter våra krav på avancerad och modern funktionalitet för lokal drift. Det blir ett viktigt komplement till våra befintliga molnbaserade tjänster inom endpoint-management-segmentet. En tjänst där vi kan garantera att all kundens data finns hos oss, i våra datahallar, säger Jonatan Holmén.
Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster. Med teknisk expertis och djup förståelse för din verksamhet hjälper vi dig att driva digital transformation som stänger gapet mellan aspiration och implementation. Med säte i Stockholm verkar Iver främst i Norden med en agenda att fortsätta vår expansion. Iver omsätter drygt 3,2 miljarder SEK och har cirka 1 700 medarbetare som arbetar på något av våra 25 kontor runt om i världen. We are not big blue – we are yellow. Stora nog att skala och agila nog att innovera.
Inuits leverantör ManageEngine, IT Management divisionen av Zoho, har för den elfte gången blivit erkända i Gartners Magic Quadrant för Application Performance Monitoring and Observability. Vi tror att Gartners konsekventa erkännande bekräftar dess strategi att leverera omfattande övervakning med förmågan att övervaka applikationsprestanda från en enda plattform.
Varför vi tycker att Applications Manager sticker ut:
Inuit och ManageEngine bjuder in till en dag där deltagarna kommer få ta del av tips och råd om hur de kan revolutionerar sin IT-miljö och få chansen att utforska effektiva lösningar från IT-säkerhet och servicedesk till nätverks- och endpoint-hantering. Eventet ITCON är på världsturné och kommer till Sverige för första gången den 7 juni i Malmö.
Seminariet äger rum den 7 juni i Turning Torso med start 09:00 och avslutas med lunch.
Inuit bjuder in till en säkerhetsförmiddag i Stockholm den 30 maj som kommer fokusera på det moderna hotlandskapet och hur organisationer skyddar sina endpoints (datorer, servrar, mobiler mm) mot olika typer av säkerhetshot. Seminariet heter Endpoint Resilience Seminar Sweden 2023 och görs tillsammans med ManageEngine som har stor erfarenhet av både hantering och säkerhet på endpoints.
Inuit deltar som utställare med ManageEngine på Stockholm Tech Show, Kistamässan den 3-4 maj. ManageEngines bredd inom områden som cybersäkerhet, identitetshantering, SIEM, service management och nätverksövervakning gör att vi har lösningar för många av de IT-utmaningar organisationer står inför idag. Genom att erbjuda både molntjänster och on-premises kan kunden alltid vara trygg med att de kan välja en lösning som lever upp till de regler och förordningar de lyder under.
Vi välkomnar alla besökare till vår ManageEngine monter J:14B i Cybersecurity & Cloud delen där vi kommer demonstrera våra lösningar och svara på frågor från besökare.
Organisationer kan nu mildra interna attacker och förebygga intrång proaktivt.
Inuits tillverkare ManageEngine lanserar en dashboard för säkerhets- och riskhantering till Log360, dess security information and event management (SIEM) lösning med integrerad DLP- och CASB-funktioner. Organisationer kan utnyttja denna nya funktion för att implementera proaktiva säkerhetsstrategier och förhindra cyberattacker innan de inträffar.
"ManageEngine har utökat sin enhetliga SIEM-lösning med säkerhets- och riskhantering som gör det möjligt för företag att få insyn i den nuvarande riskpositionen för sina nätverksresurser. Detta hjälper till att identifiera kritiska kryphål och sårbarheter som om de utnyttjas kan orsaka betydande skada. Dessutom hjälper funktionen till att stävja kontokompromisser och felkonfigurationer, två av de mest använda teknikerna för att starta en attack," säger Erik Tjärnkvist, Produktchef på Inuit.
Inuits leverantör ManageEngine, IT Management divisionen av Zoho, ger kundsupportlösningen SupportCenter Plus en stor uppgradering i och med version 14.0.
Största nyheterna i version 14.0:
Vi anordnar ett webinar den 22 februari för våra kunder där vi går igenom nyheterna och visar vad de innebär.
Cyberhoten utvecklas över tid och det finns lokala skillnader runtom i världen. Med anledning av det bjuder Inuit in till en webcast i samarbete med WithSecure där vi kommer dela med oss av färska insikter från WithSecures Threat Intelligence team, vilka kan hjälpa dig att prioritera dina cybersäkerhetssatsningar.
Detta kommer deltagarna få ta del av:
Erik Eklund, säkerhetskonsult på WithSecure, kommer visa er konkreta exempel på hur ett intrång går till, olika sätt hotaktörer tar sig in i din organisations IT-miljö och vad cyberkriminella gör när de rör sig fritt inom din organisation.
Datum: 2 februari 2023
Tid: 10:00 -10:45
Plats: Online
Inuit lanserar i samarbete med WithSecure Sverige Cybersäkerhetsbloggen som kommer skriva om cybersäkerhetsläget globalt och lokalt i Sverige samt analyser av säkerhetshot. Läsarna kommer även kunna ta del av tips & tricks och nyheter om utvecklingen på WithSecure.
Ett år efter att Inuit inledde samarbetet med WithSecure tar vi nästa steg genom att skapa ett community för säkerhetsintresserade.
”Vi vill sprida kunskap om cybersäkerhet och hålla läsarna uppdaterade på den aktuella hotbilden samt rekommendera lämpliga åtgärder för att skydda deras verksamhet. Dessutom vill vi förse våra gemensamma kunder och partners med värdefulla tips och nyheter på lösningarna från WithSecure”, säger Markus Arvidsson, Marknadschef på Inuit.
Inuits leverantör ManageEngine, IT Management divisionen av Zoho, har utsetts till en Challenger i 2022 Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Platforms.
”Vi tror Gartners erkännande är ett bevis på våra ansträngningar för att hjälpa organisationer att uppnå goda resultat genom sina satsningar på servicehantering. Den starka utvecklingen av ServiceDesk Plus i nära dialog med kunder och partners gör att de är delaktiga i utvecklingen och kan känna sig trygga oavsett om de väljer vår molntjänst eller driftar lösningen i sin egna IT-miljö”, säger Erik Tjärnkvist, produktchef på Inuit.
Detta senaste erkännande av Gartner markerar ManageEngines femte Magic Quadrant-erkännande för ett specifikt lösningsområde under 2022. De andra erkännandena inkluderar Application Performance Monitoring and Observability, Privileged Access Management, Security Information and Event Management samt Unified Endpoint Management Tools.