ServiceDesk Plus utbildning

Lär dig grunderna i ServiceDesk Plus on-premises och hur du kan ta er servicedesk till nästa nivå.

FULLBOKAT!

12-13 mars 2024
09:00
Umeå

Välkommen på en utbildning där du kommer att få fördjupad förståelse och kunskap i ServiceDesk Plus on-premises samt lära dig hur du kan ta er servicedesk till nästa nivå. Ta vara på denna möjlighet att höja kompetensen inom ditt team och upptäcka nya möjligheter med ServiceDesk Plus.

Upplägg:

Dag 1: Grundläggande

Under den första dagen utforskar vi och går igenom grunderna i varje modul i ServiceDesk Plus för att ge en omfattande översikt av dess funktioner. Målet är att ge deltagarna en solid grund att stå på och förstå hur de olika modulerna samverkar och bildar en sammanhängande helhet.
 
Dessutom har det släppts en rad nya uppdateringar och funktioner nyligen. Vi kommer att gå igenom dessa nyheter för att säkerställa att deltagarna är uppdaterade med de senaste förbättringarna och hur de kan användas effektivt.
 

Dag 2: Fördjupning och mer avancerade funktioner

Denna dag koncentrerar vi oss på de avancerade funktionerna i ServiceDesk Plus där du får lära dig hur du tar din servicedesk ett steg längre och drar nytta av integrationer.
 
Några områden du kommer få lära dig om:
  • Ytterligare anpassade funktioner
  • Anpassa systemet visuellt 
  • Automatisering
  • API och integrationer
Vi dyker ner i verkliga användarcase. Genom att visa hur dessa case har lösts och integrerats i ServiceDesk Plus ger vi praktiska exempel och metoder som du kan implementera i din organisation för att utnyttja verktygets fulla kapacitet. 
 

Moduler som ingår i utbildningen:

  • Incident och ärendeflöden
  • Problem och förändringshantering
  • Releasehantering
  • Tjänstekatalog
  • Projekt
  • Kunskapsdatabas
  • Tillgångshantering
  • Inköp
  • CMDB
  • Rapportering

Bra att veta

Målgrupp

Utbildningen vänder sig till dig som administrerar ServiceDesk Plus on-premises.

  • För de flesta: Dag 1 ger grunderna och sedan fortsätter dag 2 med fördjupning och mer avancerade funktioner i ServiceDesk Plus
  • Erfarna admins: Har du arbetat en längre tid i ServiceDesk Plus och känner att du kan systemet ganska bra men vill lära dig mer om de mer avancerade funktionerna kan du välja att gå endast dag 2. Vi rekommenderar dock att gå båda dagarna då det kommit en hel del nyheter som inte alla känner till.

Praktiska saker

Ta med egen laptop och nätadapter. Du kommer göra uppgifter i din egen miljö.

Utbildningen är på svenska.

Tider

Dag 1: 09:00 - 17:00
Dag 2: 09:00 - 16:00

Registrering och frukostsmörgås finns från 08:30 första dagen.

Mat och dryck

Mat och dryck ingår i deltagaravgiften samt middag dag 1 (ange om du deltar  vid anmälan). Meddela ev. matallergier i anmälan. 

Deltagaravgift och anmälan

Anmälan - FULLBOKAT!

Vi rekommenderar att du och dina kollegor bokar in er så snart som möjligt då antal platser per ort är begränsade för att att utbildningen ska bli så interaktiv som möjligt.

Du anmäler dig och ev. kollegor via formuläret på denna sida. Anmälan är bindande. Din anmälan kan överlåtas till kollega.

Avgifter

Hela utbildningen:    9 900 SEK exkl. moms.
Endast dag 2:             5 900 SEK exkl. moms.

Gå fler och få rabatt
Gå fler från samma organisation och få rabatt: Deltagare nr 2 och därefter får 30% rabatt. Ni behöver inte boka tillsammans för att få rabatt.

Plats och datum

Umeå       12-13 mars 2024 (Clarion Hotel Umeå) 

Karta och adress hittar du längst ner på sidan.

Frågor

Har du någon fråga om eventet är du välkommen att skicka epost till events@inuit.se, eller ringa oss på 08-753 05 10.

Kursledare

Mattias Sundberg
Inuit
Robert Lundgren
Inuit

Varför gå på utbildningen?

100% av deltagarna under hösten 2023 rekommenderade utbildningen.

Stärk dina kunskaper

Bygg upp ny kunskap och färdigheter under två dagar tillsammans med andra användare av ServiceDesk Plus.

Ta del av tips och verktyg

Få konkreta tips och verktyg som du kan applicera direkt i din verksamhet.

Hands-on övningar

Under hands-on övningar får du tillsammans med andra lösa uppgifter i ServiceDesk Plus.

Utbildningsplatser

Clarion Hotel Umeå

Umeå

Storgatan 36, 903 26 Umeå

Frågor?

Har du någon fråga om eventet kan du starta chatten eller skicka ett meddelade till events@inuit.se.