ManageEngine Teknik

ManageEngine produktnyheter november 2016

Detta är en ny månatlig sammanställning av de viktigaste produktuppdateringarna från ManageEngine. Vi tar oss friheten att välja ut de bästa produktnyheterna och förklarar Nvilka fördelar de ger dig som användare.

Genom att skumma igenom rubrikerna kan du enkelt hitta de områden som intresserar dig. Prenumerera på vår blogg för att hålla dig uppdaterad på vad som skrivs på Teknikbloggen eller lägg till vår RSS.

Nu kör vi igång, här är månadens nyheter:

OpManager

OpManager 12.2 - Större, kraftfullare och enklare än någonsin

 

 

Nu integreras OpManager, NetFlow Analyzer, Firewall Analyzer, Network Configuration Manager, OpUtils i ett enda lösning (en EXE-fil) där respektive punktlösning blir en funktion i OpManager. Användare kan fortsätta att köra punktlösningarna om så önskas eller gå över till den nya enhetliga OpManager.

Det här gör hantering och felsökning enklare och snabbare så att problem i praktiken kan lösas i realtid.
Läs mer om nya OpManager

Servicedesk Plus

ADManager Plus integrerar nu med ServiceDesk Plus.

admanager-plus-integration.png

Nu kan du skapa och hantera Active Directory konton direkt i ett ärende i ServiceDesk Plus som exempelvis hantering av användare och återställning av lösenord. Du kan även sätta upp automatisering av enkla AD-aktiviteter.
Läs mer

ADManager Plus

Hantera datorobjekt i mobilapparna för iOS och Android 

ADManager Plus mobilappar har fått stöd för hantering och rapportering av datorobjekt i mobilen. Behändigt när du inte har tillgång till din dator.

Annat nytt är att du nu kan generera rapporter för specifika grupper i Office365 samt stöd för Windows Server 2016.
Läs mer i Release notes

I juli kom ADManager Plus v. 6.5 och om du vill se en sammanställning av allt som var nytt så kan du göra det här. Där finns det även ett inspelat webinar om nyheterna.

MEPlugins

Webbchat i Skype for Business och ny FAQ funktion

Nu kan du ha en webbchat på din webbsida eller intranät och du kan låta MEPlugins skapa ärenden av chattarna om du önskar. Denna funktion är en del av Skype for Business plugin. Passar mycket bra för snabba supportfrågor och om ärendet är mer komplext kan det fortsätta i ServiceDesk Plus.

FAQ funktionen är helt ny och betyder att du kan ha en FAQ sida i ServiceDesk Plus portalen. Ett bra komplement till kunskapsdatabasen.

Desktop Central

Nu kan testning av patchar automatiseras med Desktop Central + nytt gränssnitt

Den nya funktionen gör det möjligt att testa alla eller vissa patchar på en mindre grupp datorer innan patcharna skickas ut på alla datorer. Detta görs med automatik och om testet går bra installeras patcharna på övriga datorer utan någon manuell hantering.
Läs mer på ManageEngines blogg

Nästa sammanställning av våra utvalda produktnyheter kommer i januari då jul och nyår kommer emellan. Glöm inte att prenumerera på bloggen :-)

Erik Tjärnkvist

Erik brinner för affärsutveckling, försäljning och ledarskap. Skriver om lösningar och utmaningar både från ett tekniskt och affärsstrategiskt perspektiv som ni som organisation står inför.

erik.tjarnkvist@inuit.se

Prenumerera på bloggen

Håll koll på senaste nytt genom att prenumerera. Vi levererar nyheterna direkt i din inkorg!